In welke weer gebeuren relatief gezien de meeste ongelukken?

Dus in regen, sneeuw, mist, hagel, etc.

Relatief gezien en niet in absolute getallen want dat zou niet eerlijk het zijn. Het regent heel vaak en het sneeuwt een stuk minder.

Toegevoegd na 24 seconden:
Ongelukken op de weg natuurlijk

Toegevoegd na 1 uur:
Gelieve met een bron met cijfers.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Volgens Discovery Channel is mist de grootste veroorzaker van ongelukken. Natuurlijk is het uiteindelijk bijna altijd de bestuurder die zich niet aanpast aan de weersomstandigheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ik denk dat de gewone ongelukjes altijd gebeuren bij elk weertype

alleen de grote ongelukken zoals kettingbotsingen vooral met mist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mistig , druilerig weer , meest gebeuren in de schemer .

ook zeer laagstaande zon verhoogt de kans op ongelukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met ijzel...gladheid...en mist...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke winter zijn er weer een aantal beginnende automobilisten op de weg, die nog nooit op gladde wegen gereden hebben, en niet weten, wat een auto 'doet'als hij gaat glijden, en hoe 'anders' je moet remmen en sturen.
Dus ik denk, dat er op de eerste gladde dag van het jaar de meeste ongelukken gebeuren, al zijn dit gelukkig meestal blikschade-ongelukken (doorglijden, de bocht uitglijden etc.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij nat weer.Sommige mensen onderschatten dan de gevaren.Zoals een langere remweg of minder zicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens tsunami's misschien....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na een lange periode van goed weer en droogte. Als het dan plotseling gaat regenen lossen olie en afvalstoffen op het wegdek op en zorgen voor gladheid. In een dergelijke situatie is men er niet of minder op bedacht.
Bij regen, mist, gladheid enz. zal men het gedrag eerder aanpassen omdat men dan juist problemen op de weg verwacht.