Wat is een trommelrem?

Ik ga een nieuwe fiets kopen, maar op de site staat dat hij een trommelrem heeft. Ik weet niet wat dit is..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
2.1K

Antwoorden (2)

Dat is een rem waar de remblokjes inwendig zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals de vorige het al in beeld aangaf, is dat een rem, die binnen in het midden van je wiel zit.
De gewone blokjes, die normaal erop zitten, aan de buitenkant, en op je velg vastklemmen, willen nog weleens in de regen ervoor zorgen, dat je een paar meter verder stopt, dan normaal.
Met trommel remmen heb je hier geen last van.
Dus ze zijn een stuk veiliger, trommelremmen.