Afhankelijk van vliegafstand (als je van Amsterdam naar Eindhoven vliegt is je kruishoogte lager) en gewicht.
Voor een intercontinentale vlucht grofweg 200 kilometer.

Toegevoegd op 14-05-2009 11:54:55
Voor de daling is het trouwens makkelijker: Voor elke 1000 voet 3 mijl (behalve bij een airbus, dan is het 4 mijl), plus nog eens een stuk of 10 om je snelheid kwijt te raken.

Dus als je van 38,000' komt, dan trekt de piloot ongeveer 125 mijl van tevoren het gas dicht, (afhankelijk van de wind natuurlijk).

Een zeemijl (want daar rekenen vliegtuigen is) is 1852 meter, 125 mijl is dus een kilometer of 230.

Toegevoegd op 14-05-2009 12:46:48
En voor u nagevlogen in een goed kloppende MD-11 op Flight Simulator: 210 kilometer. Met een beetje wind mee, dus windstil ongeveer 200!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zat in een kwartier op 10000m. en vloog zo'n 850 km. per uur, dat is dan850 delen door4= 212,5km. maar het is ook afhankelijk van de verkeersdrukte op verschillende hoogtes, tegen of mee wind, gewicht enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Etab, ik ga uit van een gemiddelde snelheid, trouwens tijdens het starten gaat het heel snel naar de lift-off snelheid waarschijnlijk binnen een minuut. Uiteindelijk vliegt het vliegtuig rond de 1000 km per uur, meestal hier wat onder. Soms er boven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Etab, prachtig technisch antwoord maar het ging alleen over het opstijgen en 180 knots zegt mij niets, maar je zal ergens wel gelijk hebben. groeten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat etab zegt is dat je onder de 3 kilometer niet harder mag dan 500.
Ligt aan afstand, Route, Gewicht, type vliegtuig. etc etc
Drukte op de route.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zal afhangen van een aantal factoren, zoals route, richting, gewicht, windsnelheid e.d.

De gemiddelde Boeing heeft 30 minuten nodig om op 40.000 voet te komen. Dit is grofweg 400 km in afstand vanaf het startpunt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heb ik het over de gemiddelde Boeing. En in dit voorbeeld ga ik er even vanuit dat ze inderdaad naar de 40.000 voet gaan... En ik zie het inderdaad ook niet snel gebeuren dat Martinair de 'Prins Friso' inzet voor een retourtje Schiphol - Heathrow... En dan heb ik het hier niet over een Boeing maar over een MD11 voordat je daar over valt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dit moet en als reactie en als bericht naar mijn mai??? En daarbij weet ik toch zeker dat het een MD 11 van Martinair was, waarmee ik op 24 december 1998 naar Miami vloog!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Martinair bouwt MD11's in de zomer soms om naar passagiersconfiguratie en zelfs al gaan ICA vluchten naar 40,000 voet, dit doen ze niet meteen na de start omdat ze dan nog te zwaar zijn ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet op letten jelle. Etab houdt graag vast aan zijn eigen standpunten die Etab dan graag als "De Waarheid" op GV vermeld...