Op hoeveel cm/m/km precies vliegt een vliegtuig op een route in de breedte?

Ik bedoel als dezelfde route door hetzelfde vliegtuig wordt afgelegd hoeveel kan het verschil in afstand relatief zijn in de breedte van de baan?

Toegevoegd na 12 minuten:
Is dit richting de cm / m / km?

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet dan aan links en rechts 100 tot 150 meter denken.
Op hoogte is het exact op misschien een paar meter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ha, die Annswers;

Daarvoor heb je ontzettend veel gegevens nodig, vooral meteorologische. Als een vliegtuig veel tegenwind heeft pal op de vliegrichting is het nog vrij eenvoudig te becijferen, maar een wind die het toestel schuin van de route afdrijft zal de snelheid ook omlaag brengen omdat de piloot constant de koers moet aanpassen. Als je ziet dat dergelijke gegevens op een vlucht van vier uur soms als een half uur verschil uit kunnen maken ben je al een eind op weg met de rekensom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg precies. De automatisering houdt houdt het toestel precies op koers. Je moet dan denken aan een precisie van een meter. Met rampzalige gevolgen als twee toestellen elkaar tegenkomen die op dezelfde koers vliegen, maar dan in tegengestelde richting. Dan mis je elkaar helaas echt niet. Zie:
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal als de 'aircontrol' op de grond je in de tegengestelde richting stuurt als dat je collission warning aangeeft...
escape
13 jaar geleden
Dat TCAS-verhaal in dit het ongeluk was een drama. Want de TCAS gaf de juiste aanwijzingen om een ongeluk te voorkomen. Maar de controller gaf andere aanwijzingen. En toen boem. Sindsdien moeten piloten altijd doen wat TCAS zegt, ook al zegt de luchtleiding iets anders.
Annswers
13 jaar geleden
Ja ik had dit ooit gezien op Discovery maar nu begrijp ik meer hoe het gebeurd is. Tragisch, maar we hebben er van geleerd.
Bij electronisch gestuurde vliegtuigen is horizontale afwijking minimaal (hooguit een paar honderd meter) en bij handgestuurde vliegtuigen (Cesna's e.d.) wijk je snel meer af. In beide gevallen zal het aan de piloot zijn, hoeveel het vliegtuig daadwerkelijk van z'n route afkomt. Onderweg maakt de route ook niet zo heel veel uit; pas bij de landingsbaan is er links en rechts niet zo heel veel uitwijk mogelijk. :-)