Mag je lenzenvloeistof meenemen?

Drinkwater mag niet meer meegenomen worden in het vliegtuig. Hoe zit dat met lenzenvloeistof?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je mag lenzenvloeistof meenemen in je handbagage maar dan wel in een maximale hoeveelheid van (meestal) 100 ml. Bij elkaar mag je maximaal een liter meenemen in je handbagage in een afgesloten zakje.

Bij heel veel opticiens kan je kleine proefverpakkingen lenzenvloeistof krijgen, misschien kan je daar naar vragen, zijn heel praktisch op reis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je mag een bepaalde hoeveelheid vloeistof meenemen, dus ook lenzenvloeistof. Hoeveel dit exact is dat in de algemene voorwaarden van de maatschappij waar je mee vliegt. Bij de drogist verkopen ze tegenwoordig speciale plastic flesjes en potjes waar je kleine hoeveelheden vloeistof in kunt meenemen in de handbagage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat klopt, maar het staat wel in de voorwaarden, dat is correct opgemerkt.
In je handbagage in zo'n maf zakje en dan slechts een kleine hoeveelheid.
En in je koffers mag je zoveel meenemen als je wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en max. 100ML per flesje (in de handbagage)
Niet in de handbagage
En anders kijk ff op Schiphol
Succes