Vliegen met overstap: wie regelt de koffer van vliegtuig a naar vliegtuig b?

Vliegen van
Kreta via aegean
Naar herikalon met overstap aegean
Einde sicilie

Wie regelt de koffer. Moet je dit zelf doen of gaat dat automatisch?

een jaar geleden
1.5K
Ritsuka
een jaar geleden
Hoeveel tijd zit er tussen je vluchten?
gast64562
een jaar geleden
15.35 landen en 17.50 weer vliegen
tinus1969
een jaar geleden
Koffers worden meestal doorgelabeld, zodat je daar op je overstap niets aan hoeft te doen.
Utrecht
een jaar geleden
Als je op één ticket reist (dus 1 boeking) dan wordt bagage doorgelabeld tot de eindbestemming. De afhandelaar van je luchtvaartmaatschappij zorgt dan dat je bagage wordt overgeladen.
Enige (grote) bekende uitzondering is wanneer je een overstap hebt in de VS. Ook als je met dezelfde maatschappij verder vliegt moet je bij de 1e landing in de VS na immigratie zelf je koffer(s) ophalen en weer afgeven (het label zit er dan al wel op het is echt oppakken van de band, ermee langs de douane lopen en hem 100m verder weer op een band inleveren).
Als je op 2 losse tickets reist, dus van 2 afzonderlijke maatschappijen die niet samen in een alliantie zitten (en dus met 2 boardingpassen), dan moet je wel zelf je bagage ophalen en weer zelf inchecken.

Antwoorden (2)

Dit gaat meestal automatisch. Bij het inchecken krijgt je koffer een label voor de eindbestemming.
een jaar geleden
daar hoeft een passagier zich niet om te bekommeren, buiten het inchecken en op de loopband zetten en de bagage bij aankomst weer van de band afhalen
een jaar geleden