ja is misschien een domme vraag?maar ik zou graag een vriend van mij op willen zoeken in belfast..alleen nu heb ik schulden.

die ik maar niet afgelost krijg, is het mogelijk toch bijv. 1week op bezoek te gaan en te gaan vliegen naar noord ierland?
ik heb mensen horen zeggen je komt het land wel in alleen niet meer uit als je een schuld hebt openstaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

Als je die schuld niet bij een Iers bedrijf hebt, heb je denk ik geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zowel bij vertrek uit NL als bij terugkomst in NL wordt je paspoort gescand. De boete verschijnt dan op het beeldscherm van de douanier, en je kunt ter plekke afrekenen. Of omkeren. Met Ierland heeft dit niks te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een boete open hebt staan kun (lees moet) je gelijk afrekenen bij de Marechaussee op Schiphol.
Een NL boete wordt alleen in NL opgemerkt, niet in het buitenland.
Een optie is dus vliegen vanaf BRD (Weeze?) of België.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal wel weer de enige zijn die zich dit afvraagt, maar vliegreizen, en zéker naar Ierland, zijn natuurlijk niet gratis. Wellicht is het een beter idee dat geld in het aflossen van je schulden te stoppen, zodat je weer wat meer over je eigen leven kunt beschikken. Die schulden heeft naar alle waarschijnlijkheid niemand ánders voor je gemaakt, en reizen is in dat geval een luxe die je je gewoon even niet kunt permitteren.

Overigens zijn regulieren schulden / leningen geen enkel probleem om te kunnen uitreizen ; bij de douane zin alleen uitstaande boetes geregistreerd. Wanneer je schulden dus uit uitstaande boetes bestaan, kom je inderdaad de grens niet over voor je hebt betaald. Waar natuurlijk ook wel weer een zekere logica inzit : ale je je de luxe kunt permitteren een vliegreis te maken, kun je je ook de luxe permitteren eerst aan je verplichtingen te voldoen, en anders moet je toch nog eens nader naar je prioriteiten kijken.

Mocht je toch ergens een reservepotje hebben en geen openstaande boetes, dan kun je er natuurlijk voor kiezen de reis inderdaad te maken en je schulden te rekken. Dat is een keus die je alleen zelf kunt maken. Maar er zijn heden ten dage natuurlijk legio andere manieren om intensief contact te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer een mooi antwoord Marleen +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zo raak je nog verder in de problemen. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gouden medaille van mij. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed verwoord !!
Zodra je op het vliegveld door de paspoortcontrole gaat wordt deze gecontroleerd en zien ze dat dit bedrag openstaat. En mag je gelijk meekomen. En als je dit niet kan betalen ben jij het geld kwijt voor je ticket want ga je niet naar Belfast. En dan zit je nog verder in de schulden.

Je weet dat deze openstaat dus ga je al niet ontbevangen naar de paspoortcontrole toe en ze hebben mensenkennis. Dus zal je ook eerder opvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlieg dan vanaf Brussel !

Of ergens in Duitsland....

Ik vlieg nooit vanaf Amsterdam, veel te druk, veel teveel schorem en foute taxichauffeurs.