Turkish Airlines tickets gekocht, is de email voldoende als vervoersbewijs?

Hey,

Ik had paar dagen geleden Turkish Airlines tickets gekocht en heb een paar e-mails gekregen. Kan ik dit gewoon als vervoersbewijs gebruiken? Ik heb namelijk geen QR-code of wat dan ook gekregen om het te kunnen laten scannen. Ik heb alleen een booking reference nummer. Dus mijn vraag is: Is wat ik heb gekregen qua informatie genoeg om door de controle te gaan of moet ik Turkish Airlines contacteren voor meer info?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Zit er geen attachment aan een ven de emails
Utrecht
3 jaar geleden
vervoerbewijs = boardingpass
Deze krijg je pas tijdens het inchecken (online of op de luchthaven direct voor vertrek).

Antwoorden (1)

Een document met QR code (of streepjescode) krijg je pas bij inchecken.

Je hebt een ticket gekocht: op jouw naam en boekingscode staat er in de systemen van Turkish Airlines dat jij recht hebt op een bepaalde reis op een bepaalde datum en tijd.
Vanaf 24 uur voor vertrek kan je inchecken voor je vlucht.
Dat kan op www.turkishairlines.com bij "Check-in / Manage my booking.
Met je boekingscode en achternaam log je in en doorloop je het incheck process. Hier geef je ook je verdere persoonsgegevens en geef je aan bagage te willen meenemen.
Na het inchecken krijg je een boardingpass: doorgaans een PDF document per email. Deze boardingpass bevat een streepjescode or QR code waarmee je op de luchthaven door security kan en mag instappen.
Inchecken en een boardingpass ontvangen gaan niet vanzelf: je moet zelf actie ondernemen op de website om in te checken. Alternatief kan het ook altijd op de luchthaven (bij een machine of aan de balie). Ben wel op tijd: tussen 24u tot ongeveer 45min voor vertrek moet je ingechecked zijn.
Wat aanvullende info:
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/inchecken/#:~:text=Inchecken%20via%20de%20selfservice%20kiosk%20of%20aan%20de%20balie&text=Maar%20je%20kunt%20ook%20naar,plastic%20wandje%20afgescheiden%20van%20elkaar.
https://reizen-en-recreatie.infonu.nl/diversen/77024-voor-het-eerst-vliegen-hoe-red-je-je-op-schiphol.html
Toegevoegd op 08 augustus 2020 14:14: tekst