Komt Fokker ooit weer terug als vliegtuigbouwer?

Ik zag laatst een video over Netherlands Aircraft Company die de productie van Fokkers weer willen hervatten, gaat dit ooit gebeuren?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Trek je conclusie hierrr: https://www.deondernemer.nl/nieuwsbericht/68477/spookfabriek-voor-nieuwe-fokkers

Antwoorden (1)

Fokker zelf komt als vliegtuigbouwer niet terug.

Als Netherlands Aircraft Company erin was geslaagd om bijtijds voldoende interesse en financiering voor de 130-zitter (gebaseerd op de Fokker 100) te krijgen, dan was het feitelijk al geen Fokker meer geworden, ook al zit er nog Fokker-kennis en ervaring onder die paraplu van Jaap Rosen Jacobson.

“Rond 2010 leek het er serieus van te komen, nadat de regering een subsidie van twintig miljoen euro ter beschikking stelde.
Maar er meldde zich nooit een serieuze koper. Hoewel het kantoor op Schiphol nog bestaat en de site ‘live’ is lijkt er nooit een nieuwe Fokker te zullen komen. De Nederlandse vliegtuigbouw is ten einde”, aldus Lolke van der Heide bij het vertrek van de laatste Fokkers van KLM Cityhopper, nu een half jaar geleden.
https://zakenreis.nl/luchtvaart/daaaaar-gaan-ze/
Bordensteker