Waar check je je handbagage in bij Ryanair?

Je moet tegenwoordig bij Ryanair je handbagagekoffer inchecken, zodat deze mee kan in het ruim. Doe je dit in de vertrekhal voor de paspoortcontrole? Of wordt je koffer bij de gate voorzien van een label?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Handbagage is handbagage die gaat normaal gesproken niet het ruim in.
LeonardN
5 jaar geleden
Bij Ryanair gaat de handbagage van mensen ZONDER priority ticket weldegelijk in het ruim. Wil je dus je handbagage bij je houden moet extra betalen.

Antwoorden (1)

Dat gebeurt bij de gate. Althans zo was dat bij de vlucht die ik vorige week nam op Eindhoven.
Overal hetzelde bij de boardingate:

Passagiers die met een Standard Ticket reizen moeten hun grote handbagagetas bij de boarding gate afgeven en deze zal zonder kosten als cabine bagage in het ruim geplaatst worden. De voorschriften betreffende cabin bagage zijn hierop van toepassing.
Toegevoegd op 22 april 2018 19:53: bron, tekst
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wij vliegen via Schiphol. Ik ben benieuwd of het daar op dezelfde manier gaat.
LeonardN
5 jaar geleden
Ja, bron toegevoegd.