Wat was de kruishoogte van een burgervliegtuig in de jaren 70 en 80 ?

Dit zou ik graag willen weten, gewoon uit pure interesse voor vliegtuigen e.d. ! Anybody knows?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Sinds die tijd is er niet zoveel meer veranderd, de eerste Boeing 747 dateert uit 1969. De hoge routes zijn qua snelheid en energieverbruik erg gunstig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo rond de 35.000 tot 39.000 foot.
En nu nog steeds. (3 foot is 1 meter bij benadering)

Er vliegen nog steeds heel veel vliegtuigen uit die tijd ook rond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vliegtuigen uit de jaren 70 en 80 verschillen kwa bouw niet veel van nu. De krijshoogte is ook ongeveer gelijk ongeveer tussen de 9 en 11 km hoogte voor een "groot" passagiersvliegtuig.

Ze verschillen wel van binnen zo is er veel meer geautomatiseerd en zijn ze gestroomlijnder geworden waardoor ze minder brandstof verbruiken. Daarnaast zijn ze vele malen veiliger geworden.