Waarom vliegen Nederlandse luchtvaartmaatschapijen geen Airbus?

Deze vraag, omdat het toch veel goedkoper zou moeten zijn om het vliegtuig vanuit Europa te importeren i.p.v. Amerika?!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Air France- KLM (voorheen KLM) heeft wel vliegtuigen van Airbus in de vloot zitten. De A330-200 en A330-300. De A350-900 wordt verwacht in 2021. Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Luchtvaart_Maatschappij#Vloot

Antwoorden (1)

Dat doen ze wel degelijk, KLM vliegt met de A330

Toegevoegd na 52 seconden:
Bovendien, de kosten om een vliegtuig te importeren zijn zo klein in verhouding tot de exploitatiekosten, dat dit totaal geen overweging is bij de aanschaf