Hoe kom ik vanaf P3 schiphol naar de shuttlebus?

deelvragen:
- Hoe vind ik de shuttlebussen richting de terminals?
- Zijn er verschillende bussen voor de verschillende terminals? Dus een speciale bus voor terminal 1, 2 en 3?
- Stel ik sta op de meest ongunstigste plek op P3 met de langste afstand tot de snelbus, over hoeveel (loop) minuten hebben we het dan?

6 jaar geleden
11.7K
ronron1212
6 jaar geleden
Dat zijn snelbussen de shuttlebus rijd vanaf bepaalde hotels
https://www.schiphol.nl/nl/parkeren/producten/p3-lang-parkeren/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er rijden ook shuttlebussen vanaf bepaalde hotels en daar kun je meestal ook langparkeren, maar of dat goedkoper is, dan is de vraag ook gaat dat meestal in combinatie met een overnachting. Er rijd wel een shuttlebus vanaf P3. En ook snelbussen zoals 300 en 310.

Het beste antwoord

De parkeer tereinen zijn zeer groot. Maar vanaf P3 is een gratis shuttlebus. Dus ik zou de baggage en passagiers uitladen bij het de parkeergarage en daarna pas de auto parkeren en daarna terug lopen naar de shuttlebus of een liftje vragen naar de halte.

De gratis shuttlebus parkeert voor de aankomsthal, dus daarna een baggage kar pakken. Is ook gratis. En dan de rolbaan om hoog nemen. Wat je ook kan doen is de passagiers en baggage bij de vertrekhal er uit gooien. Door rijden naar P3 en zelf met de shuttlebus terug naar de aankomsthal gaan. En dan zonder baggage de vertrekhal vinden. Kijk even waar je vliegtuig vanaf vertrekt, want het is een stukje lopen tussen 1 en 3. Maar wel goed te doen. Het langste stuk loop je op P3. Maar ook van de incheckhal naar de vertrek gate.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik heb het even aan google maps gevraagd en deze komt op 10 minuten lopen maximaal uit op het parkeerterein. De terugweg zal iets langer duren, omdat je mogelijk je auto niet kunt vinden.

Toegevoegd na 15 minuten:
Voor de duidelijkheid er is maar een shuttlebus tussen P3 en plaza. En via plaza is het 10 minuten lopen naar de vertrekhallen. Alleen via brengen en halen is het sneller, maar daar kun je niet parkeren. Je kunt je auto er wel kwijt, maar dan ben je auto ook echt kwijt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vind zelf dat het antwoord te lang is, maar ik werk op Schiphol. Dus deze vraag kon ik aan mijn neus voorbij laten gaan.

Andere antwoorden (1)

Die komen bij de ingang van de parkeerplaats, kan niet missen.
Schiphol heeft maar één terminal, maar die heeft wel 3 vertrekhallen. Binnendoor kan je makkelijk van de ene naar de andere hal lopen. Hoe lang het lopen is weet ik niet, maar de parkeerplaats is wel erg groot.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
jodyenboyke
6 jaar geleden
Schrijf heel goed op waar je geparkeerd hebt....lol, met donker aangekomen en niet goed in de gaten gehad dat er op het terrein allerlei omleidingen naar lege plekken waren. Bij terugkomst 's nachts om 4.00 (bijna winter) konden wij onze auto niet meer terug vinden....trauma :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Lol, ik heb iets vergelijkbaars gehoord van mensen die terugkwamen en alles bedekt was met een sneeuwlaagje en je nummerplaten moest schoonmaken om de juiste auto terug te vinden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn apps voor om je auto terug te vinden. Dus bij het parkeren de gps locatie opslaan in je smartphone en daarna als je terug komt laat je gsm op basis van locatie de meest kort route wijzen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Casa: Tegenwoordig is het leven op sommige punten inderdaad een stuk makkelijker geworden dan vroeger. :-)