Waarom kan je in het vliegtuig alleen met cash en creditcard betalen?

Tijdje terug vloog ik met TUI naar Rhodos. Ik kon toen echter alleen betalen met cash of met creditcard. Waarom is dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Cash geeft zekerheid (je hebt je geld) en een creditcard geeft garantie van betaling.
Om te betalen mat bankpassen moet je verbinding maken met de betreffende bank. Als dat niet (goed) gaat kan het zijn dat de betalingsopdracht niet goed binnenkomt bij de bank en dat er dan ook niet overgeboekt wordt. Het zal bij de ene bank beter gaan dan met de andere, maar daar kunnen ze in het vliegtuig geen rekening mee houden.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oh ok. Als iemand betaald met een credit card krijgt de vliegtuigmaatschappij dan altijd het geld, met pinnen zou het mogelijk zijn dat iemand niet genoeg geld op ze rekening heeft staan.
tinus1969
6 jaar geleden
Dit is maar een half antwoord; voor pinnen moet de betaalterminal contact maken met de bank, om het saldo te checken en de opdracht door te voeren. Voor creditcard betalingen is dit niet vereist (hoewel het voor grote bedragen wel wordt gedaan).
Utrecht
6 jaar geleden
Precies: betaling met CC kan offline (zoals de vroeger ging met zo'n doordrukformulier).
Pinnen moet online en daarvoor zou er een satelliet dataverbinding moeten zijn. Dat zal TUI te duur zijn.