Wat is een UNICOM-frequentie?

Wanneer je niet in contact bent met een luchtverkeersleider of als je bij een vluchtsimulator online bent en niet iemand online hebt van het kanaal wat je nodig hebt, moet je gaan naar "UNICOM". Wat is dit precies?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Een UNICOM-station (Universal Communications) is een communicatievoorziening voor luchtvaartmaatschappijen, die wordt beheerd door een particulier agentschap en gebruikt op Amerikaanse vliegvelden zonder door de overheid beheerde verkeersleiding en/of verkeerstoren. Het staat ook bekend als een luchtvaartadviesstation. De gelijkwaardige Europese / ICAO-dienst staat bekend als (Aerodrome) Flight Information Service, afgekort als AFIS of FIS.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt! :)