Waarom bevindt de zwarte doos "black box" zich nog in het vliegtuig?

Is dit niet enorm achterhaald en kan deze informatie niet via satelliet of dergelijke gedeeld worden met een centrale aan land. Hierdoor voorkom je dat er gezocht moet worden naar de zwarte doos en is de informatie veel sneller beschikbaar voor onderzoek.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat jij voorstelt gebeurd al wel degelijk.
Het is alleen zo dat momenteel alleen de nieuwste toestellen over dit systeem beschikken, zoals sommige types van de airbus.
Het is vergelijkbaar met het systeem dat de F1 teams gebruiken.
Maar zoals met alle nieuwe systemen duurt het even alvorens alle toestellen dit aan boord hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat het ook belangrijk is om die gegevens te verzamelen als de zender uitvalt.