Moet ik mijn taxfree aankoop weggooien bij een geannuleerde vlucht?

Heeft iemand dit meegemaakt. Donderdag na 11 uur wachten op vliegveld werd mijn vlucht geannuleerd . Ik zat al in het vliegtuig.Ik had eerder tax free aankopen gedaan omdat ik geen overstap had werd deze niet geseald. Het zijn cadeau's. Er zit drank in met meer dan 100 ml. Moet ik deze nu we weggooien. Morgen vlieg ik terug. Moet ik mijn taxfree stopping nu weggooien? ik vlieg naar EU land.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb eerlijk gezegd wel gekkere dingen meegemaakt op luchthavens :)) Van Brussel naar Brisbane in drie dagen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de rest is weggevallen:
Naar Brisbane in drie dagen. Vier keer overstappen en op New Tokyo- Narital Airport vijf uur mogen slapen. Alle cadeautjes hebben ik in Singapore in de vuilcontainer gegooid.

Antwoorden (1)

Ik weet niet op welke luchthaven u ingecheckt hebt, maar alle gekochte taxfree vloeistoffen worden geseald. Het zegel is één dag geldig, vaak 36 uur. Als het niet meer mogelijk is de vloeistoffen in het ruimbagage te laten vervoeren, kunt u proberen de cadeaus op de luchthaven waarvandaan u vertrekt opnieuw te laten verzegelen. Ongezegelde vloeistoffen komen normaal gesproken het vliegtuig niet in. Informeer voor de zekerheid bij de balie van de maatschappij waar u mee vliegt.

Toegevoegd na 19 minuten:
Vanaf 31 januari 2014 mogen dranken, gels en parfums die na de veiligheidscontrole op een luchthaven zijn gekocht, zonder belemmering mee bij een overstap. Speciale scanners gaan voortaan vloeibare explosieven in handbagage opsporen.
Dit geldt niet voor alle landen, je zegt dat je naar een EU-land vliegt, maar belangrijker is: vanuit welk land vlieg je? Passagiers die met Ryanair vliegen mogen op bepaalde routes bv geen alcohol meenemen aan boord, ook niet als het in een gesealde verpakking zit. Bij de gate wordt alle bagage doorzocht op aanwezigheid van drank. Drank meenemen kan dan alleen in de koffer. Heb je toch drank bij je, dan zal je uit het vliegtuig verwijderd worden, mits het vliegtuig nog op de grond staat natuurlijk.
Er kunnen op iedere luchthaven (ook binnen de EU kan dat voorkomen) speciale regels gelden.
Aangezien je morgen pas terugvliegt, is het goed om nog even de sites van uw luchtvaartmaatschappij of luchthaven te raadplegen.

Toegevoegd na 41 minuten:
Hier nog een site van Luchthaven Schiphol. De regels in de andere Eu-luchthaven zullen niet veel verschillen, maar dat kan wel.