Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vinden ze het op het vliegveld van Sidney zo raar als passagiers bv maar 500 dollars bij zich hebben?

In border security zijn vaak reizigers die weinig geld bij zich dragen. Snappen hun niet dat mensen ook een pinpas hebben en de rest in het land willen pinnen? Ik zou ook niet 5000 dollar bij me dragen. Natuurlijk is de eerste indruk van de douane beambten meestal juist. Maar blijf mij hier over verbazen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
855
ronron1212
9 jaar geleden
er wordt ook gevraagd of je een pinpas of creditkaart hebt en deze mensen hebben dat vaak niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha dat laten ze nooit zien. Meestal is het raak. Ze halen de aparte er wel uit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je kan aantonen dat je je verblijf kan bekostigen, dan is er geen probleem. In australie is men bang dat mensen met een toeristenvisum binnen komen, om vervolgens illegaal in het te gaan werken.

Dus als je kan aantonen dat je een vooraf betaalde georganiseerde reis hebt geboekt, of geld op je bankrekening hebt staan, of creditcards hebt, dan is het niet nodig dat je veel cash geld je hebt. Mensen die je in het tv programma ziet beweren vaak dat ze een paar weken op vakantie komen, zonder hotel geboekt te hebben, en maar met een beetje geld. Dat is op zijn minst verdacht.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding