hoe vroeg van te voren moet ik op het vliegveld zijn als ik al heb ingecheckt en vlieg met alleen handbagage?

Ik vlieg morgenochtend vanuit eindhoven naar london. Met alleen handbagage en heb al online ingecheckt. Het lijkt mij niet nodig om er 2 uur van te voren te zijn.. Waar doe ik goed aan?

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik heb al een parkeerplaats gereserveerd op Eindhoven Airport en vertrek vanuit Nijmegen met de auto. Vliegtuig vertrekt om 8:10

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Ritsuka
9 jaar geleden
houd ook rekening met eventuele files of vertraging op het spoor
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ga er met de auto naar toe, parkeerplaats al gereserveerd op het vliegveld.

Het beste antwoord

Als je al ingecheckt bent dan heb je je boardingcard uitgeprint. Daarop staat hoe laat je bij de gate moet zijn. Vaak een half uur voor vertrek. Eerder hoef je daar niet te zijn, maar houd er rekening mee dat je eerst door security moet, dat kost vaak een extra 10 minuten.
escape
9 jaar geleden
Utrecht
9 jaar geleden
Waarschijnlijk wordt met Ryanair gevlogen. Deze zijn erg strikt en niet erg klantvriendelijk voor laatkomers.
Een half uur voor vertrek is dus op tijd, maar zorg er dan inderdaad wel voor dat je er ook bent en door de security check.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke bedankt! Ja, we moeten nog stukje lopen vanuit de parkeerplaats. Ik denk dat we er maar gewoon anderhalf uur zijn voor vertrek.. Dan nog het regelen met de parkeerplaats en het aanmelden van de auto en dan nog lopen naar de security. dan zijn we denk ik 45 min voor vertrek bij de gate.
Reddie
9 jaar geleden
@Utrecht , "niet erg klantvriendelijk voor laatkomers"?
Dus een heel vliegtuig zou moeten wachten op één laatkomer?
Wat begrijp jij niet van de wereld?
tinus1969
9 jaar geleden
@Reddie, das een stropop. De meeste luchtvaartmaatschappijen zullen je meenemen als je te laat bent maar de vliegtuigdeur is nog niet dicht. Ryanair -zo heb ik vaker gehoord- niet.
Utrecht
9 jaar geleden
@Reddie. er is heel wat op de wereld wat ik niet begrijp, maar dit wel (onnodige opmerking van jouw kant). Natuurlijk verwacht ik niet dat een heel vliegtuig (zelfs geen half vliegtuig als het zou kunnen) wacht op één laatkomer. Al zijn er overigens maatschappijen die wél even wachten op bij. bijv. hun verlate overstappers (zelf meegemaakt).
Zoals tinus1969 al verduidelijkt: Ryanair houdt zich erg strikt aan de door haar gestelde regels. Zo wordt vaak de grootte van de handbagage gecontroleerd en sluiten de incheckbalie en gate stipt op tijd dicht. Zelfs als de vlucht (om andere redenen) vertraagd is en het technisch nog makkelijk zou kunnen (zonder de vlucht verder te vertragen).