waarom zitten er vaak heuvels in een landingsbaan?

soms kijk ik hier en daar wel eens een filmpje waar een vliegtuig land met crosswind of wat dan ook.. maar in het buitenland zie ik vaak landingsbanen met heuvels erin.. de landingsbaan golft infeiten.

weet iemand of dit een reden heeft, en welke?

voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=7P9OAng32F0

9 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat het te duur en onnodig is om de grond helemaal te egaliseren. Bedenk wel dat bij dit soort filmpjes van een afstand sterk ingezoomd is, en dat je dus een groot deel van de baanlengte ziet (zeg 2 tot 3 kilometer). Dit vertekent enorm ten opzichte van de baanbreedte (zeg 60 meter), een hoogteverschil van een paar meter lijkt dan heel wat.
gvrox