kan je over heel schiphol lopen?

Ik ga binnenkort op vakantie en vlieg via schiphol. Nu wil ik heel graag naar de victoria secret winkel. maar weet nog niet via welke gate ik vertrek, kan je gewoon over heel schiphol lopen achter de douane?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
9 jaar geleden
Victoria's Secret zit voor de douane, in het openbare deel wat ook voor treinreizigers is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En na de douane. (er zijn er 2)
http://www.schiphol.nl/Reizigers/Winkelen/NaDePaspoortcontrole/modeaccessoires.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De grote vraag is waar ga je heen, welk besteming? Dan pas kan ik je antwoord geven

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet altijd.
Als je van Pier M vliegt, dan kan je vanachter de douane op die pier niet naar andere delen van de terminal komen zonder weer door de douane te gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchiphol/CheckinControles/VertrekVanafHOfMgates.htm is dat zo?
ronron1212
9 jaar geleden
http://www.robertkloek.nl/~rhodos2006/schiphol.htm
ronron1212
9 jaar geleden
http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/diversen/77024-voor-het-eerst-vliegen-hoe-red-je-je-op-schiphol.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje wel

Andere antwoorden (3)

Ja hoor overal waar het voor het reizende publiek is open gesteld kun je komen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank je wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is niet waar. Jij hebt ook Schenge-gebied en als je daarvandaan niet vliegt dan heb je het ook daar nix te zoeken.
ronron1212
9 jaar geleden
Waar kom je dan niet volgens jou?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat bedoel ik http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Schengenzone
ronron1212
9 jaar geleden
Dat verhaal ken ik maar nu wat betekent dat volgens jou op schiphol?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pieren B, C en een gedeelte van pier D is dus dat Schengen-gebied/ zone.
ronron1212
9 jaar geleden
Ja en daar is ook niets te doen of te zien verder het gaat om de winkels enz. Verder zijn die pieren gewoon bereikbaar overal waar je op een vliegtuig wilt stappen is verder controle op papieren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ronron blijkbaar ben je daar nooit geweest dus wat je nu zegt is gewoon onzin. Als je iets niet weet/ kent dan moet je er ook niet op reageren. Schengen gebied is gewoon een deel van schiphol en daar hebben ze ook gewoon winkels, restaurants en de hele mikmak
ronron1212
9 jaar geleden
Mastha ik kom daar vaker dan jij denk ik. Ik vlieg nog al veel.
ronron1212
9 jaar geleden
http://www.robertkloek.nl/~rhodos2006/schiphol.htm
ronron1212
9 jaar geleden
http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/diversen/77024-voor-het-eerst-vliegen-hoe-red-je-je-op-schiphol.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou ronron als je echt moet weten ik werk op Schiphol dus kom ik dagelijks en in die links dat je net gaf staat nergens precies over Schengen gebied en of je zomaar mag rondlopen of niet. Vooral die laatste link dateert uit 2011 en in 3 bijna 4 jaar tijd kan veeel veranderen. Dus nogmaals niet mee bemoeien met dingen die je zelf niet weet / kent.
ronron1212
9 jaar geleden
Mastha dan weet je dus ook winkels voor de douane en daarna en bij beide kun je gewoon komen of je nu naar engeland vliegt of india.
tinus1969
9 jaar geleden
Mensen die echt vaak op Schiphol komen zoudne moeten weten dat het al sinds jaar en dag geen douane meer is, maar KMAr die de paspoortcontrole doet.
Als je bovendien binnen de Schengenzone vliegt dan passeer je helemaal geen douane, maar alleen Security. Hoe dan ook, in de praktijk zijn er (zoals elders aangegeven) 3 zones, en er zijn wel degelijk winkels die niet in alle zones zitten.
-de M-pier (Schengen) met bijbehorend deel van het hoofdgebouw
-de rest van de Schengenzone (ruwweg BC+deel van D-pier met bijbehorend deel van het hoofdgebouw)
-de niet-Schengenzones (EFGH +deel van D-pier met bijbehorend deel van het hoofdgebouw) De dependance van het Rijksmuseum bevindt zich bv in de niet-Schengenzone.
ronron1212
9 jaar geleden
KMAR is nog steeds douane is maar net hoe je het noemt.
Weet niet waar je werkt maar ik kan waar heen ik ook ga bij alle pieren.
http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchiphol/Plattegronden/VertrekLounges1.htm
tinus1969
9 jaar geleden
Nee. KMar is GEEN douane. Dit is een bekend misverstand. De douane is onderdeel van de belastingdienst en int invoerrechten. Vroeger deed de douane (in Nederland) de grenscontrole (paspoortcontrole) erbij, wat een logische combi was. De KMar heeft een jaar of 25 geleden de grensbewaking overgenomen van de douane.
In het buitenland is er meestal een aparte dienst voor grenscontrole (dus los van douane of KMar), soms als onderdeel van de politie.
ronron1212
9 jaar geleden
O ?
Controles bij aankomst Via de borden "Baggage hall" "Arrivals hall" komt u bij de paspoortcontrole (indien van toepassing). Na de paspoortcontrole kom u in de bagagehal bij de bagagebanden op de begane grond. Als u uw bagage heeft opgehaald loopt u langs de douane, die een controle zou kunnen uitvoeren.Als u niets heeft aan te geven, dan kunt u via de groene doorgang doorlopen naar de aankomsthal.Hier vindt u diverse horecagelegenheden, de uitgang naar buiten alsmede het treinstation.
http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchiphol/CheckinControles/ControlesBijAankomst.htm
deze worden alleen uitgevoerd door de KMAR
tinus1969
9 jaar geleden
Goed lezen:
Paspoorten worden gecontroleerd door de KMar (KMar bepaalt of je NL in mag); bagage wordt gecontroleerd door douane (douane bepaalt hoeveel invoerrechten je moet betalen).
ronron1212
9 jaar geleden
Jongens ga eens reizen en loop dan eens over schiphol. Veel plezier ik stop met deze onzinnige discussie.
tinus1969
9 jaar geleden
Ik kom helaas al veel te vaak op Schiphol. Ik weet waar ik over praat.
Als je met een goedkope airline vliegt loop je kans vanaf de H-pier te vertrekken.
Wikipedia:
Voor prijsvechters is op 1 november 2005 de H-pier geopend, ondanks verzet van onder andere Milieudefensie. Om de kosten laag te houden heeft deze pier geen winkels en weinig horeca of toiletten. Ook ontbreken overdekte loopbruggen, omdat het aan- en afkoppelen relatief veel tijd kost. Met de opening van deze pier, die een overblijfsel is van het Schiphol-masterplan uit 2000, wordt de D-pier ontlast. Van de tien prijsvechters die momenteel Schiphol aandoen, gebruiken met name easyJet, Jet2.com, bmibaby, Air Berlinen Flybe de H-pier.

Toegevoegd na 3 minuten:
Behalve de H-pier geldt dit ook voor de M-pier....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat kan niet altijd.
Als je van Pier M vliegt, dan kan je vanachter de douane op die pier niet naar andere delen van de terminal komen zonder weer door de douane te gaan