British Airways, Cathy Pacific, Qantas Airways, Air Berlin, Asiana Airlines, Korean Airlines en China Airlines vonden al vóór de crash dat geld en tijd geen reden mochten zijn om een dergelijk veiligheidsrisico te nemen.

Toegevoegd na 36 minuten:
Het merendeel van deze maatschappijen meedt Oost-Oekraïne al maanden.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Net een paar dagen volgens mij, of niet? Dus "een tijd" misschien niet. Hoewel zelfs één dag hier al erg relevant is natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah, ik zie nu je aanvulling. Dat had ik nog niet begrepen, ik had ergens zien staan "in de dagen voor..". Dit roept wel meer vragen op trouwens dan die paar dagen waar ik vanuit ging. (Ik heb je antwoord niet volledig gecontroleerd, maar ga er vanuit dat het juist is dus heb je geplust ook omdat ik het waardeer dat je je antwoord nog aan hebt gevuld n.a.v. mijn vraag.)
corzijlstra
9 jaar geleden
Ik hoorde van iemand, dat de KLM ook niet over oost-Oekraïne vloog voor de crash. Klopt dat?.
SimonV
9 jaar geleden
Nee, helaas niet.
Vlak achter het verongelukte toestel vloog zelfs een KLM-kist, die direct uitweek... http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Neergeschoten-Boeing-777/article/detail/3691688/2014/07/18/Vliegroute-over-Oekraine-scheelde-tijd-en-dus-geld.dhtml