Martinair (vracht), Transavia, Air France, HOP en KLM vallen allemaal onder dezelfde holding en zijn dus in weze 1 bedrijf.

Daarnaast werkt KLM samen in de al genoemde luchtvaartalliantie Sky Team

Er zijn een heleboel losse samenwerkingen met heel veel verschillende airliners. o.a. Etihad en Aer Lingus. Ik kan helaas geen lijstje vinden

Toegevoegd na 6 minuten:
Lijstje gevonden op Wikipedia

Maatschappij

Routes / opmerkingen

Vlag Aer Lingus AMS-DUB en AMS-ORK
Vlag Air Berlin AMS-TXL
Vlag Air Astana AMS-GUW
Vlag Air Baltic AMS-RIX
Vlag Alaska Airlines Verscheidene routes in de Verenigde Staten en Canada
Vlag Bangkok Airways Vijf binnenlandse routes in Thailand vanaf BKK
Vlag Belavia AMS-MSQ
Vlag CityJet verscheidene Europese routes; onderdeel van Air France-KLM
Vlag Comair Vier binnenlandse routes in Zuid-Afrika; geaffilieerd lid van Oneworld
Vlag Copa Airlines Negen Centraal-Amerikaanse routes vanaf PTY; toekomstig lid van Star Alliance
Vlag Cyprus Airways AMS-LCA en AMS-PFO
Vlag Estonian Air AMS-TLL
Vlag Etihad Airways AMS-BNE, AMS-MEL en AMS-SYD. Al deze bestemmingen via AUH.
Vlag Garuda Indonesia SIN-DPS; toekomstig lid SkyTeam
Vlag GOL Verscheidene binnenlandse routes in Brazilië vanaf GRU
Vlag Gulf Air Vier routes tussen BAH, Pakistan en Oman
Vlag Jat Airways AMS-BEG, AMS-BRU-BEG
Vlag KLM Cityhopper Verscheidene Europese routes; regionale tak van KLM
Vlag Korean Air AMS-BCN, AMS-GVA, AMS-PRG, AMS-FUK en AMS-CTS
Vlag Malaysia Airlines AMS-KUL, verscheidene binnenlandse routes in Maleisië vanaf KUL, routes in Australië en Nieuw-Zeeland; toekomstig lid van Oneworld
Vlag Olympic Airlines AMS-ATH en acht binnenlandse routes in Griekenland vanaf ATH
Vlag Rossiya AMS-LED
Vlag Sichuan Airlines Zes binnenlandse routes in China vanaf CTU
Vlag transavia.com Verscheidene Europese routes
VlagVlagVlag Thalys Hogesnelheidstrein naar Aken, Amsterdam, Antwerpen, Brugge, Brussel, Charleroi, Gent, Keulen, Luik en Rotterdam
Vlag Ukraine International Airlines AMS-KBP
Vlag WestJet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

KLM is onderdeel van Skyteam, samen met
Aeroflot
AerolineasArgentinas
AeroMexico
AirEuropa
AirFrance
Alitalia
China Airlines
China Eastern
China Southern
Czech Airlines
Delta
Kenya Airways
Korean Air
MEA
Saudia
Tarom
Vietnam Airlines
XiamenAir
Garuda Indonesia

Toegevoegd na 2 minuten:
SkyTeam is een alliantie van samenwerkende luchtvaartmaatschappijen.
9 jaar geleden
KLM werkt met een aantal maatschappijen samen en bestaat uit verschillende takken.

*Binnen KLM heb je KLM City Hopper en KLM
-KLM Cityhopper vliegt alleen met de Embrear 190 en de Fokker 70. De naam zegt het al ze hoppen vanaf Amsterdam naar een groot aantal Europese steden die dicht bij Amsterdam liggen, (west Europa, Noorwegen, Denemarken en de Alpen)
-KLM vliegt naar alle bestemmingen en ook naar een aantal bestemmingen dichtbij, maar dan met een ander toestel.

*Enkele dochterbedrijven van KLM zijn Transavia & Martinair (alleen nog maar Cargo)
Deze maatschappijen zijn eerst gedeeltelijk en daarna volledig overgekocht door KLM.

*Ook werkt KLM heel veel samen met KLM-Air France en zijn ze samen eigenlijk 1 grootten Maatschappij alleen houden ze beiden hun eigen naam want in de toekomst misschien nog wel eens kan veranderen. Overigens is na deze fusie het frequent flyer programma KLM Flying Blue opgericht waar je miles kan sparen en deze uitgeven voor kortingen,
Binnen Air France-KLM is KLM aandeelhouder van onderanderen Kenya Airways en Alitalia

*Verder zit KLM bij Sky Team, dat is een alliantie van samenwerkende luchtvaartmaatschappijen. Het doel van Sky team is de mogelijkheid te geven hun klanten een uitgebreider netwerk van vluchten aan te bieden, zodat ze hun marktaandeel kunnen verhogen en hun kosten kunnen verlagen
Enkele bekende maatschappijen die ook bij Skyteam zitten:
- Aeroflot
- Air France'
- Air Europa
- Alitalia
- Delta Airlines
- China Airlines
- China Southern
- Garuda Indonesia (nieuwste lid)
- Korean Air
- Kenya Airways
- Tarom

Ik hoop dat je nu zn beetje genoeg informatie er over heb :)