Het vliegbereik geeft aan hoever ze met een volle tank kunnen vliegen.
Is de kerosine op dan moet het toestel landen, want anders stort het neer.
Op grotere afstanden zoals b.v. de auo naar Zuid-Spanje stop je om te tanken. Dat doet het vliegtuig ook. Op grotere afstanden zoals b.v. van Seatle naar Schiphol werk je dan met tussenlandingen. Dus eerst een binnenlandse vlucht in de VS, dan even tanken dan naar groenland, weer even tanken en dan door naar Schiphol.
Dus eigenlijk is een vliegbereik een indicatie van hoever je komt op een volle tank. En wat is de rol van de massa.
13 april 2014 19:48
Hoe bedoel je precies? Wat is de rol van massa?
Een zwaarder vliegtuig verbruikt meer brandstof; een volgetankt vliegtuig verbruikt dus meer dan een halfvolgetankt (daarom wil Ryanair niet dat piloten meer meenemen dan nodig is). Een vliegtuig metpassagiers en bagage verbruikt meer dan een leeg vliegtuig.