Is er ooit een passagiers vliegtuig midden in een stad neergestort?

Ik heb vaak vliegtuigen crash gezien.
Maar is er wel eens een vliegtuig neergestort in een drukke stad vol met mensen?

Toegevoegd na 11 uur:
Hier Onder zie je een afbeelding van een Air France deze vliegtuig ging opstijgen van een vliegveld maar de motoren vielen uit.. Gevolg storte deze vliegtuig recht op een stad. Schade is niet heel erg groot dode aantal wel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (8)

ja in Amsterdam de ELAL boeing , en op 9-11 in New York
in de twin towers het gebeurt regelmatig .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Met twee aantekeningen: De vliegtuigen op 9/11 zijn niet neergestort en de ELAL Boeing is niet terecht gekomen in een drukke stad vol met mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11 september was een terroristische aanslag.
Volgens mij is er bijna nog nooit een passagiers vliegtuig neergestort in een stad vol met winkels & mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amsterdam/Bijlmer is toch een drukke stad vol met mensen? Die flat zat afgeladen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ELAL is terechtgekomen in de Bijlmer, toch best wel veel mensen daar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
njah.. Ik vindt dat toch niet echt in de stad ( centrum daar ) zowel erg veel schade
Een piloot zal er alles aan doen om niet in een drukke stad te crashen. Helaas lukt dat niet altijd. Zoals hier in Goma, Congo, op 15 april 2008.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel doden?
AWM
14 jaar geleden
Wat dacht je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ongeveer 33 doden ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan de toestel niet erg goed zien op die afbeelding dus kan de de aantal doden misschien minder zijn.
AWM
14 jaar geleden
Wat ik in elk geval las, is dat 5 van de 85 inzittenden het hadden overleefd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://cbs5.com/national/congo.plane.crash.2.699976.html
AWM
14 jaar geleden
Ja, en ze weten dus niet eens zeker hoeveel doden er zijn gevallen. Het aantal passagiers aan boord was niet bekend!
http://en.wikipedia.org/wiki/Hewa_Bora_Airways_Flight_122
Zeker wel in de jaren go is er n boeing op de bijlermeer neergestort. In NY is het ook gebeurt maar dat was n terroristische aanslag .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was wel meer op een flat woning:p Mijn vraag is of er wel eens een passagiers vliegtuig neerstort midden in een drukke stad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhm... Die flat stond toch echt in de stad. Moet het precies in de belangrijkste winkelstraat zijn voordat je het 'in de stad' vindt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou kyk er zijn wel veel vliegtuigen neergestort tegen een flat bijv.Ik heb haast nog nooit een vliegtuig gezien die zo midden in een centrum crasht
Ja, het Israelische vliegtuig dat in de Bijlmer neerstortte, misschien 10-15 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4 oktober 1992.
Ja, bijvoorbeeld bij de crash op een woonwijk van de stad Medan op Sumatra op 5 september 2005.

Daar stortte kort na het opstijgen een Boeing 737 van de maatschappij Mandala neer.
Er stierven 111 inzittenden van het vliegtuig (slechts zes van de mensen aan boord hebben het ongeluk overleefd) en minstens veertig mensen op de grond.

Zie bron voor verdere details:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vliegroutes van en naar luchthavens liggen nooit over grote steden gepland, en aangezien bij start en landing (dus ook uitklim en aanvlucht) de meeste kans is op 'misgaan', én omdat piloten altijd zullen proberen 'goed' te kunnen landen, dus bv. op een snelweg, als ze de luchthaven niet (meer) kunnen bereiken, zal dit alleen gebeuren als het vliegtuig niet meer te besturen is, zoals dat van de Bijlmerramp.
De enige stad waar je langere tijd overheen vliegt is Sao Paulo (Brazilië) - die stad is zó gigantisch groot, dat je er 20 min. na de start nog steeds overheen vliegt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 2008 stortte er een klein vliegtuigje neer in Mexico-stad. Niet veel doden gelukkig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuigongeluk_Mexico-stad_2008

Daarnaast zijn er ook crashes die wel goed aflopen. Zoals vorig jaar januari, toen er een vliegtuig een noodlanding wist te maken in de Hudson-rivier/New York
http://www.foxnews.com/story/0,2933,480078,00.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is er 1tje! Die Mexico stad. Gelukkig dat er weinig schade is en aantal doden. Die vliegtuig die noodlanding maakte in de Hudson rivier was niet echt in de centrum maar de gevolg liept wel goed af gelukkig.
Ja die mer een bom aan boord die is toch op locherbie neer gestort zou toch door Libie zijn beraamd .