Waarom moet je met de A320 de joystick telkens heen en weer bewegen om hem stabiel te houdenM

Bij het opstijgen van een A320, 321, 319, 318 ,350 en alle andere famille's van Airbus moet je (als je van de grond af bent) de joystick altijd van links naar rechts houden om hem recht te houden. Waarom is dit zo en hoe moet ik er mee omgaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedoel je een spel? zo ja welk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, in een echte. Maar in FSX werkt het hetzelfde
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou niet moeten, een Airbus is fly by wire - hij zit toch in attitude hold als je geen imputs geeft? (weet ik niet zeker - ik vlieg geen Airbus)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op een filmpje op YouTube van de Baltic Aviation Academy moest je bij het opstijgen je joystick heen en weer bewegen, net als bij FSX ( Areosoft Airbus X)

Antwoorden (2)

Omdat er altijd invloeden zijn van buitenaf zoals, wind of onstabiele lucht of weet ik veel wat. Je moet dus altijd blijven corrigeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan niet, want Airbus maakt alles wel makkelijk voor de piloot. Auto trim is daar een voorbeeld van. Die zorgt er voor dat tijdens de storm automatisch stabiel vliegt wanneer er manueel wordt gevlogen. Dit zorgt voor ook minder turbulentie. Bij een Boeing moet je altijd zelf corrigeren maar bij een Airbus. Doet grotendeels de computer het.
Turbulentie.
Door allerlei luchtstromen raak je uit de koers.
Een Airbus zal dit proberen te corrigeren maar heeft er wat tijd voor nodig.
Omdat jij echter denkt dat het fout gaat begin je met tegensturen terwijl dit niet hoeft.
Eigenlijk moet je je handen van de joystick af halen en de Airbus het werk laten doen.
Misschien dat de discussie in de link je wat verder helpt.