Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt je handbagage gewogen voor of na het tax-free winkelen op Weeze (Dusseldorf)?

Dan weet ik hoe zwaar ik handbagage kan inpakken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je handbagage wordt gewogen als de security vermoedt dat het te veel is. Daarna heb je de tax-free shop. Maar na de tax-free mag je nog steeds maar 1 stuks handbagage hebben, en die moet dan nog steeds voldoen aan de afmetingseisen van de luchtvaartmaatschappij.

Het kopen van een fles drank, waardoor de handbagage dus dikker wordt dan de toegestane maat, is af te raden.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die fles drank valt wel mee, toch was dit het beste antwoord

Andere antwoorden (3)

Bij mij werd m'n handbagage helemaal niet gewogen in Weeze! Maar als hij wel wordt gewogen, voor tax free waarschijnlijk maar ik ben niet 100% zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
volgens mij wordt handbagage niet gewogen, het kan wel dat hij aan bepaalde formaateisen moet voldoen, of dat je maar 1 stuks mee mag nemen.
Verder moet je eerst door de douane, en moet je je ruimbagage zoals koffer al inleveren voor je taxfree kunt gaan kopen
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op de site van Ryanair staat namelijk maximaal 10kg handbagage... Maar dus als ik een rugzak van 10 kilo inpak (die voldoet aan de formaateisen) en daar dan uiteindelijk nog 2-3 flessen drank in doe na het taxfree winkelen is er niks aan de hand?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat het werd gewogen. Zolang het aan het formaat voldoet is het volgens mij altijd goed.
De laatste keer dat ik in weeze was werd mijn handbagage wel gewogen. Tax- free winkelen kwam daarna.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding