wanneer landt er weer een antonov in nederland?

Kun je ergens zien wanneer er weer zo'n grote Antonov landt of opstijgt in Nederland?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Ik denk dat er drie groepen mensen vroegtijdig van op de hoogte kunnen zijn: de klant die een grote vracht laat vervoeren, personeelsleden van een bedrijf dat het vliegtuig (in opdracht van de bemiddelende (vracht)luchtvaartmaatschappij) ergens op het betreffende vliegveld gaat “afhandelen”, en spotters die links en rechts contacten hebben en zoiets dan op een forum melden.

Daarom zou ik je willen voorstellen om eens te kijken of er met het zoekwoord “spottersforum” een website te vinden is waar je je oor te luisteren kunt leggen, of een vraag kunt stellen.
Verder: de zesmotorige Antonov 225 is natuurlijk super, maar de viermotorige Antonov 124 is ook een “grote Antonov”, en daar zijn er meer van gebouwd, en ze komen ook wat vaker in Nederland. En voor een An-22 met zijn acht propellers kom ik ook graag midden in de nacht mijn nest uit!

Zo’n vliegtuig kan gecharterd door een andere luchtvaartmaatschappij komen en je weet daardoor denk ik niet zo gauw wie de afhandelaar ergens zal zijn. Maar de spotters weten het meestal bijtijds, zou ik denken. Als eenling zul je zoiets niet gemakkelijk (vroegtijdig) te weten kunnen komen, vermoed ik.

Over de Antonov 225:
http://www.aircharterservice.aero/cargo/aircraft/antonov_an225.htm
http://www.aircharterservice.com/aircraft/cargo/antonov-an-225
http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_Airlines
Bordensteker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is maar een antonov 225 en die vliegt alleen voor grote opdrachtgevers voor zeer grote vrachten er is dus niets te zeggen over wanneer en of hij ooit nog eens op schiphol land.

De An-225 maakte zijn eerste vlucht op 21 december 1988. Twee vliegtuigen werden besteld, maar momenteel vliegt er nog maar één (staartnummer: UR-82060[3]). Het vliegtuig kan intern vrachten vervoeren tot 250.000 kg of 200.000 kg extern. Externe vrachten mogen 70 meter lang zijn.
10 jaar geleden
De beste plek om dit in de gaten te houden is het Scramble spottersforum. Hier wordt het als eerste vermeld als het bekent is. Wel even aanmelden (gratis) om alle opties te kunnen gebruiken.

Website: www.scramble.nl/forum

Succes!