Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Normaal gesproken is uiteraard een brevet vereist.
Maar als er een bevoegde instructeur naast je zit, zou het denkbaar kunnen zijn dat je in het kader van een vliegopleiding het toestel bestuurt zonder dat je het anders wel benodigde brevet hebt.

Omdat een Twin Otter denk ik een bemanning van twee bevoegde vliegers veronderstelt, kan het zijn dat ook voor een lesvlucht er nog een ‘extra’ co-pilot aan boord moet zijn om jouw plaats in te nemen als de omstandigheden dat zouden vereisen.

Toegevoegd na 26 minuten:
Nu ik de vraag nog eens opnieuw lees, bemerk ik dat het ook kan zijn dat je bedoelt of je zo'n vliegtuig **in je eentje** mag bedienen. Normaal is een Twin Otter een "tweemans" vliegtuig, maar in sommige landen is het denkbaar om toestemming te krijgen om het door één vlieger te laten bedienen. Er zijn nog wel grotere vliegtuigtypen waar zo'n toestemming voor verleend is. Dan kunnen er eventueel wel aanvullende eisen gesteld worden, en het kan bijvoorbeeld niet mogen tijdens het vliegen op instrumenten bij slecht weer.
(Lees meer...)
Bordensteker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding