Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je met FSX oefeningen een echte jets (737, A380, 747) besturen.

Ik heb heel erg veel ervaring met jets (737 voornamelijk) en ik vlieg vaak dus ik ben wel de bewegingen gewend. Zou ik met de "ervaring" van FSX en de echte bewegingen zelf een echte 737 of zelfs een A380 besturen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
974
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het een keer wil proberen, er zijn bedrijven die niet-gecertificeerde (lees: niet 1000 euro per uur kostende) 737 Sims hebben die verder net zo werken als een echt vliegtuig.
Bordensteker
8 jaar geleden
Natuurlijk zou vraagsteller een groot vliegtuig kunnen besturen, maar het is dan erg afhankelijk van de omstandigheden of dat voldoende nauwkeurig zou lukken.
Dit slaat dan op besturen terwijl het vliegtuig al in de lucht is. Starten en vooral landen vereist behoorlijk wat oefening met het echte vliegtuig. Dat neemt niet weg dat een eerste poging meteen raak zou kunnen zijn; het ligt er maar aan wat je onder raak verstaat ... Een leerling piloot leert het in het echt vliegen op kleine lesvliegtuigen.
En dan zit er een instructeur naast, die bijna altijd nog net op tijd kan ingrijpen als de leerling een fout maakt. Maar er maakt heus wel iemand eens een harde landing!
Wie met het kleine lesvliegtuig overweg kan, mag een stap doen naar wat grotere en meer ingewikkelde toestellen.
En deze opleiding wordt al vrij snel ondersteund met oefeningen op simulators. En veel boeken, of vervangend computer ondersteund onderwijs.
Daarna leert men de geheimen van het eerste verkeersvliegtuig waar men op los wil raken. Eerst op papier en/of met behulp van onderwijs per computer, weer afgewisseld met oefeningen op meerpersoons simulators.