weet iemand hoe lang een vliegtuig check duurt nadat deze geraakt is door bliksem?

ik heb 8 uur vertarging gehad doordat het vliegtuig gechecked moest worden. ik heb hier wel begrip voor, maar duurt dat idd 8 uur?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Ja, een vliegtuigcheck, plus al het gebeuren er omheen kan erg lang duren. Je wilt wel dat alles goed is met een vliegtuig, het zijn grote ingewikkelde apparaten. En dan komt er nog administratie, een tweede controle, nieuw inplannen van de vlucht, etc bij opgeteld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt eraan, Ik heb er zelf mee te maken gehad in mijn werk.
Ik heb er gezien die bij de cockpit erin gingen en bij de staart er weer uit.

Bijna altijd zitten erop de plek van inslag kleine ronde gaatjes of puntjes.
De TD heeft daar een spul voor omdat er op te smeren, maar je staat niet even snel boven op een 747.
Daarnaast zal men een check doen van alle electrische systemen.

Dan kan het inderdaad soms zomaar 8 uur zijn van aankomst tot eind.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je weet nooit hoe lang zo'n inspectie gaat duren.
Je weet namelijk niet van tevoren waar de bliksem is ingeslagen en waar die weer naar buiten is gekomen. Dus ook niet of en welke schade er is die gerepareerd moet worden voordat je weer mag vliegen.
Om je een idee te geven wat zo'n inspectie inhoudt de bijgevoegde link.
Een taskcard voor een bliksem inspectie op een China Airlines B737-800.
13 (?) bladzijdes die soms verwijzen naar andere inspecties of testen.
En dit is dan van een "kleine" Boeing 737.