Mag ik een Vlindermes meenemen in het vliegtuig?

Hallo,

Momenteel ben ik in Frankrijk en heb er een vlindermes gekocht. Ik vlieg weer terug vanuit Frankrijk naar Duitsland.

Nu is mijn vraag; Mag in mijn vlindermes meenemen in mijn bagage in het vliegtuig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet, want het invoeren van vlindermessen is verboden.

Per 1 mei 2012 geldt volgens Artikel 2 van de Nederlandse wet "Wet wapens en munitie" (Wwm) een algeheel verbod op stiletto's, vlindermessen en valmessen.
Volgens Artikel 13 van de Wwm, is het "verboden een wapen van categorie I te vervaardigen, te transformeren, voor derden te herstellen, over te dragen, voorhanden te hebben, te dragen, te vervoeren, te doen binnenkomen of te doen uitgaan. "

Dus onafhankelijk of het van de luchtvaartmaatschappij mag in je ruimbagage, loop je de kans om bij binnenkomst in Nederland in de controle alsnog je mes te moeten inleveren. Plus dat je hier een misdrijf begaat in de zin van de wapenwet met bijkomende sancties.
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Het gaat zoals ik het lees over Duitsland, niet Nederland

Andere antwoorden (1)

Wel in je bagage niet in je handbagage. Dus wel in een koffer waar je tijdens de vlucht niet bij kan