Wat zijn de mogelijkheden die je als reiziger kunt ondernemen in geval van een aansluitende vlucht (Madrid) waarin een overnachting is inbegrepen?

Ik zou graag op vakantie willen gaan naar Tenerife. Ik heb een vlucht gevonden waarbij er een tussenstop is in Madrid (MAD). De vlucht erna vertrekt pas de dag erna, dus er zit een nacht tussen. Kun je als reiziger bijvoorbeeld die nacht op het vliegveld blijven en gewoon wachten of moet je van het vliegveld af en ben je dus genoodzaakt een hotel te regelen? Zoja, moet je dit zelf bekostigen of kan je deze kosten evt. Op de desbetreffende luchtvaartmaatschappij verhalen? Ik heb geen idee hoor, ik vraag het slechts ;) alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Grote vliegvelden als Madrid zijn dag en nacht open, omdat er altijd wel een vliegtuig is dat aankomt of vertrekt - al is het maar een vertraagde vlucht. Dat betekent dat je op het vliegveld kunt blijven hangen.

Het is echter de vraag of dat aangenaam is... Om nog maar te zwijgen van mogelijke zakkenrollers die graag even voorbijkomen op het moment dat jij net bent weggedoezeld.

Er zijn vlak bij het vliegveld, of anders in de stad zelf, wel hotels te vinden voor één nacht. Daar kun je overnachten, maar je moet er natuurlijk wel naartoe en je moet de volgende dag weer naar het vliegveld zien te komen.

De kosten van zo'n hotel kun je niet verhalen. Het is immers jouw eigen keuze om die vlucht te boeken; je weet vantevoren wat de consequenties zijn van jouw keuze. De vliegmaatschappij vergoedt de overnachtingskosten alleen wanneer het *hun* fout is dat je moet overnachten. Bijvoorbeeld wanneer de aansluitende vlucht niet vliegt vanwege een defect vliegtuig. Dan moet de vliegmaatschappij een hotel regelen, inclusief vervoer ernaartoe en terug naar de luchthaven, en dan moeten ze alle kosten daarvan vergoeden. Dit omvat ook de kosten van een maaltijd die je normaal gesproken niet had hoeven nuttigen.

Toegevoegd na 1 minuut:

In jouw geval zou ik proberen een andere vlucht te vinden. Ofwel een directe vlucht, ofwel een vlucht met overstap waarbij er niet zoveel overstaptijd is. Kijk ook eens naar vluchten vanaf andere luchthavens, bijvoorbeeld Eindhoven, Charleroi of Düsseldorf.

Een andere mogelijkheid is, van de nood een deugd te maken. Madrid is best een mooie stad. Plan je vluchten zo dat je niet één, maar drie of vier nachten in Madrid bent. Dan heb je mooi een paar dagen om die stad eens te bezoeken. (Mits je voldoende vakantiedagen hebt, natuurlijk.)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt gewoon overnachten op het vliegveld.
Natuurlijk niet ideaal als je in een stoeltje wilt slapen maar het kan en mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee die kosten komen voor jezelf. Je kiest zelf voor die tussenstop. Je kunt beter een rechtstreekse vlucht boeken, misschien wat duurder maar wel n stuk makkelijker

Toegevoegd na 1 minuut:
of je moet even een rondje madrid willen doen natuurlijk, dat kan ook
12 jaar geleden
Volgens mij heb je dan vreemd geboekt.
Als je naar de canarische eilanden gaat dan vlieg je eerst naar Madrid en dan vliegen er dagelijks een hele rist vliegtuigen die kant op.
Of je gaat naar Fuerteventura, gran canaria en dan naar tenerife of direct. (Zelfde prijs) Ik vlieg meeRdere keren per jaar omdat ik daar familie heb wonen, maar ik ben nooit langer dan max 1.5 uur op Madrid.

Maar antwoord op je vraag. Je mag kiezen. Het is wat je zelf wilt. Er slapen zat mensen op de bankjes en stoelen op een luchthaven. Je kan ook een Formule 1 hotel nemen en die kost 29.50