2 vluchten online incheken lukt dat ?

Ik vlieg in augustus met Finnair. Ik moet op die dag van Brussel naar Helsinki. En van Helsinki naar Hong Kong. Kan ik die 2 vluchten online inchecken. Of kan het voor problemen zorgen. Ik heb gelezen dat online inchecken veel voordelen kan opbrengen zoals een eigen plaats kiezen. Zijn er dan ook nadelen. Of ben ik er beter vanaf om aan de balie in de luchthaven zelf in te checken ? Alvast bedankt..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Online inchecken heeft enkel voordelen:
- je kan al eerder (zelf) je stoel uitzoeken
- je hoeft minder vroeg op het vliegveld te zijn; je kan de rij voor de incheckbalie voorbij en direct 1) bagage afgeven 2) naar de gate. Mocht de reis naar het vliegveld tegenzitten kán je te laat zijn voor inchecken en dus niet meer mee mogen. Als je al ingecheckt bent, heb je iets meer marge.
- in het geval de vlucht overboekt is, treft dat vaak diegenen die als laatst (aan de balie) inchecken. Door online inchecken heb jij je stoel al vastgelegd.

Je moet bij vertrek in Brussel al voor beide vluchten ingecheckt zijn: anders kan je bagage niet direct doorgelabeld worden naar Hong Kong.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ga ervan uit dat je dit als één boeking hebt gekocht. Als het twee losse boekingen zijn ,gaat het doorlabelen waarschijnlijk niet op.