Mag je filmen en/of foto's trekken in een vliegtuig?

Ik ben bezig met een film te maken,en aangezien ik op vakantie ga naar Mallorca leek het me leuk om een paar scenes op te nemen in het vliegtuig. Ik zou ook graag foto's trekken in het vliegtuig.
Maar nu is mijn vraag: mag je filmen en/of foto's trekken in een vliegtuig?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (1)

Ja, je mag gewoon foto's en filmpjes maken in het vliegtuig. Wel is het natuurlijk zo dat je altijd de aanwijzingen van het cabinepersoneel dient op te volgen. Als de steward(ess) je vraagt om de apparatuur op te bergen, dan dien je hier wel gehoor aan te geven.

Natuurlijk heb je ook te maken met de huisregels van de maatschappij waarmee je vliegt (bijvoorbeeld dat personeel niet mag worden gefilmd/gefotografeerd - je weet het nooit) en moet je ook rekening ermee houden dat andere reizigers het niet zo prettig zouden kunnen vinden.

In de bron wordt overigens een verschil gemaakt tussen een normale lijnvlucht en een charter, maar over het algemeen mag je bij de meeste charters ook gewoon filmen en/of fotograferen.