Mag ik met een rollator in een vliegtuig ?

De vraag is 2 jaar geleden ook gesteld en beantwoord maar dingen kunnen veranderen; daarom nogmaals de vraag. Antwoord van toen: tot aan het instappen, daarna rollator in het ruim en bij aankomst als eerste er uit. Vooral dat laatste baart mij zorgen. Moet je wachten op de bagageband? Op grote vliegvelden moet je soms nog einden lopen naar de bagageband. Dat lukt me sowieso niet. Iemand ervaring ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.8K
anneliez
10 jaar geleden
neem contact op met de maatschappij waarmee je vliegt (of wil vliegen) het zou kunnen dat het niet voor elke maatschappij hetzelfde is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
lijk me zeer onveilig zo'n ding in het gangpad.
Moet er niet aan denken dat zo'n ding in de weg staat bij calamiteiten

Het beste antwoord

Er zijn 2 mogelijkheden, u stapt met uw rollator tot aan de vliegtuigdeur en dan zal die in een speciale ruimte opgeborgen worden tot u er weer mee kan uitstappen, soms mag u zelfs als eerste het vliegtuig uit maar er zijn geen kosten aan verbonden.

Een andere manier is dat u bij aankomst op de luchthaven een rolstoel vraagt en dan gaat uw rollator mee in het bagageruim maar telt wel mee bij het totaal gewicht van uw bagage wat soms extra kosten meebrengt wegens overgewicht. Voordeel is wel dat u doorheen de volledige luchthaven rond gevoerd wordt tot aan de instapdeur.
En natuurlijk omgekeerd na de landing.
Dit moet u dan wel bij uw boeking opgeven en die service is volledig gratis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor dat kan en mag gewoon. Alleen wordt de rollator gelijk nadat je bent ingestapt in het vrachtruim geplaatst. Bij aankomt op de bestemming wordt de rollator uit het ruim gehaald en naar de slurf of de ingang van het vliegtuig gebracht. Dus je zal helaas moeten wachten tot de meesten zo niet alle passagiers zijn uitgestapt voordat jij je rollator terug krijgt. Of je moet het eerste stuk zonder rollator kunnen lopen. ik weet niet of het extra kosten met zich mee brengt.