Waarom moet je mobiele telefoon uitblijven tot in de terminal?

Ik begrijp waarom je telefoon uitmoet als het vliegtuig in de lucht zit. Maar als je eenmaal geland bent zet iedereen z'n toestel weer aan, hoewel de stewardessen zeggen dat ie uit moet blijven tot je in de terminal bent.
Tijdens het taxieen kan er toch niet zo veel meer misgaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Tijdens het taxiën moet de communicatie met de toren nog wel gewaarborgd zijn, dus geen interferentie van mobieltjes is dan gewenst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Taxiën is het gevaarlijkste deel van de vlucht. Als een telefoon een storingssignaal zou geven op de besturing tijdens het taxiën (gaat vaak electronisch bij moderne vliegtuigen) dan kan dat al binnen een paar seconden tot een ongeluk leiden. Die storing zal er 999999 van de miljoen keer niet komen, maar waarom zou je het risico nemen? In principe mag je telefoon weer aan zodra de buitendeur van het vliegtuig geopend is. (dan weet je pas zeker dat het vliegtuig niet meer hoeft te bewegen en dat slles uitstaat) Omdat dat niet altijd duidelijk is wanneer dat is, zeggen sommige maatschappijen dat hij pas in de terminal weer aan mag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap het niet. Waarom zou een storingssignaal tot een ongeluk leiden? In een auto kun je toch ook gewoon je telefoon gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een auto loopt er een kabel of stang of ketting oid van je stuur naar je wielen. In een vliegtuig tegenwoordig niet, alleen een signaaldraadje. Zoals je kan horen als je je telefoon op een box legt kunnen signalen aardig verstoord worden door telefoonsignalen, vooral als hij op maximaal vermogen gaat zenden (=als je hem aanzet, om netwerk te zoeken).
Bovendien heeft een vliegtuig veel strengere veiligheidseisen dan een auto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat kan er dan misgaan? In het ergste geval gaat ie toch stilstaan? Zo hard rijdt ie niet...
Eigenlijk maar om 1 ding. Stel je voor dat........
Meer niet. Kans nihil, maar als jij hem aan zet en nog 426 anderen dan zou dat ooit wel eens last kunnen geven.