Mag je spullen in je zakken meenemen in het vliegtuig ?

Binnenkort vlieg ik met Ryanair en ik twijfel nog om een extra koffer van 15 kilo mee te nemen. Dat kost ten eerste redelijk wat en ten tweede met 25 kilo gaan reizen is best zwaar. Klopt het dat je een deel van je bagage in je broekzakken en jas kunt steken ? Er zijn zelfs speciale jassen voor gemaakt met veel zakken. Die verhalen heb ik inmiddels veel gelezen maar ook een bericht waarin iemand vertelde dat er op de luchthaven plakkaten hingen dat alles in de koffer moet. Dat zou een onaangename verassing zijn voor mensen die van alles in hun zakken hebben gepropt.
Dus hoe zit het nu, mag je wel of niet bijvoorbeeld je camera, batterijen, sieraden e.d. in je broek en jaszak laten zitten ? Of moet je deze in je koffer steken ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (1)

Ja, dat mag. Maar dan moet je die jas dus wel aan hebben. Ik heb een ruime jas. Daar heb ik extra zakken in gemaakt aan de binnenkant. Daar ging een paar schoenen in en mijn camera. Ik kreeg opmerkingen over een heel piepklein tasje om mijn nek. Dat mocht niet. Maar ze kijken niet je zakken na.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
Ze kunnen wel vragen om je zakken leeg te maken en de inhoud in een bakje te leggen dat door de scanner gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, computoon, dat gebeurt ook wel.
Maar dat heeft niks met Ryanair te maken.
Na die controle doe je je jas weer aan en stop je je zakken weer vol.