de opleiding voor helikopterpiloot kun je op meerdere plaatsen in Nederland volgen en bestaat uit een theoretisch en praktisch gedeelte. Er zijn verschillende opleidingen, bijv. voor recreatief vliegen, commercieel piloot enz. Meer informatie (ook over duur en kosten) vind je bij bijv. http://www.heliholland.nl/nl_NL/activiteiten/pilootopleiding?gclid=COr8w73rpLUCFSHHtAodhk8AhA of https://www.helicentre.nl/opleiding-helikopter?gclid=CNar4_7rpLUCFY7MtAodJToA5g

Zij kunnen je vast ook meer informatie geven over de werkgelegenheid, afhankelijk van de richting die je kiest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de luchtmacht kun je opleiding doen om helicopterpiloot te worden. Het voordeel is dat alles voor je betaald word.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Het nadeel is, dat je daarna toch wel een aantal jaar in dienst moet blijven bij de luchtmacht, of een vergoeding moet betalen voor de gemaakte kosten van je opleiding...
Antoni
11 jaar geleden
Dat moet je liggen, natuurlijk, werken bij de luchtmacht!
ronron1212
11 jaar geleden
Naast het feit dat je ook geschikt moet zijn voor die opleiding en dat je dan ook geplaatst kan worden.