Je ziet soms vliegtickets van E20,00 of soms nog goedkoper. Hoe kun je zo goedkoop zijn en toch winst maken?

Met in het achterhoofd dat de Brandstof prijzen alleen maar stijgen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat het een vanaf-prijs is.
Er is slechts een beperkt aantal stoelen beschikbaar voor die prijs. Zijn die op: dan moeten de volgende mensen weer meer betalen.

Daarnaast is de 20 Euro bij veel maatschappijen de kale prijs, dan komen er nog brandstoftoeslagen, landingsrechten en wat voor een belastingen ze verder ook kunnen bedenken bij.

De 20 Euro is ook een enkele reis, voor de terugreis moet je een ander ticket boeken.

En last but not least: het is een kale vlucht. Je krijgt geen drinken/voedsel, maar moet het kopen en de prijzen zijn in de lucht uiteraard hoger dan in de supermarkt.

Toegevoegd na 27 seconden:
Oh en ik vergeet dat je dan voor de mee te nemen bagage wel extra moet bijbetalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, als je heel flexibel bent in de vluchtdata en je reist met handbagage (let op het formaat van de handbagage, daar zijn ze bij RyanAir heel streng in), dan kun je een ticket scoren naar een grote europese stad voor minder dan een treinkaartje Enschede-Utrecht kost.

Andere antwoorden (2)

Dit komt doordat bij sommige vliegmaatschappijen de belastingen niet zijn inbegrepen, let daar goed op!
Ook is er natuurlijk veel minder luxe (Minder beenruimte, Stoelen staan dichter op elkaar, Geen muziek, Vaker overstappen etc.).
Ook zul je vaak voor niet inbegrepen dingen meer moeten betalen dan bij een 'duurdere' vliegmaatschappij, Dingen zoals extra koffers, Drankjes en Eten enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En sommige maatschappijen krijgen geld toe per passagier als ze landen op een vliegveld. Dat kan wel oplopen tot bijna 30 euro per passagier.
Dus dan heb je al bijna 50 euro voor die vlucht binnen...