Is het mogelijk een vlucht te boeken op de dag zelf op rotterdam airport?

Ik durf niet te vliegen, al ik helemaal verslaafd ben aan flight sims e.d. stap ik niet in een vliegtuig. Reden hiervoor is niet het mogelijk neerstorten, turbulentie of zo , maar ben bang dat ik door de spanning/stress een hartstilstand of iets dergelijks krijg. Dat ik me zo druk zou maken voor de eerste keer

Nu wil ik graag een keer de "grote" stap zetten en gaan vliegen. Nu leek het mij het wel een (leuk) idee om gewoon naar Rotterdam airport te gaan en een vlucht naar Londen te boeken en 's avonds weer terug.

Weet iemand of het mogelijk is gewoon naar Rotterdam airport te gaan en een retourvlucht boeken voor de zelfde dag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Ja hoor, mits er plaats vrij is op een vlucht kan je gewoon naar het vliegveld gaan en een ticket kopen. Reisbureau is daar niet voor nodig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Dan binnenkort toch maar eens kijken voor een vlucht. Ga wel van te voren vragen of er Nederlands personeel aanboort is zo dat ik kan melden dat ik nogal bang ben. weet niet of dat mogelijk is om te melden, en of je dan e.v.t. beetje bijgestaan kan worden door het personeel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een NL-maatschappij neemt is het eerste probleem al weg. Als je zegt dat je voor het eerst vliegt, besteden ze sowieso meer aandacht aan je. Fly baby fly!
Je kunt even bellen met Transavia, deze vliegtuigen vertrekken veelal via Rotterdam. Je kunt dan op het hoofdkantoor of op het vliegveld je ticket betalen.

Wanneer je met een Nederlandse maatschappij vliegt heb je in 99% van de gevallen Nederlands personeel. Ook vliegt Lufthansa, CityJet en Onur Air via Rotterdam; zij hebben geen Nederlands personeel. Personeel kan jou bijstaan met vliegangsten; maar niet treuzelen bij instappen want dan vertrekken ze zonder ;)
11 jaar geleden
Richardvdm
11 jaar geleden
Wanneer je naar Londen wil vliegen ben je via Rotterdam afhankelijk van CityJet, hier is Engels personeel aan boord. Ik vlieg zelf erg vaak en ondanks ik geen angst heb wil ik je het advies geven. Heb je angst, zorg er voor dat je bij het gangpad zit, niet bij het raam en niet bij de nooddeuren.
Bij Lufthansa en Cityjet heb je de meeste kans om op de dag zelf een ticket te kunnen boeken. De charter vluchten van Transavia en Onurair zitten vaak helemaal vol op regionale luchthavens. Succes met de grote stap:) Een beetje achterin gaan zitten met zicht op de vleugel, dan kun je als Flightsim fan nog een beetje 'meekijken' met wat de piloten doen:)