Op Schiphol 2 flessen alc gesealed gekocht. Nu mocht deze tas niet in de bagageruimte bovenin worden gestald. Moest onder mijn stoel. Waarom is dat ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

misschien omdat tijdens de vlucht alles kan bewegen tijdens turbulentie en dat als iemand dan die bak opentrekt dat die flessen er dan uit kunnen vallen. ( is anders als hij in je tas zit) Maar onder je stoel is ook fout want het moet onder de stoel voor je. Als jij hem onder jouw stoel doet dan schuift hij naar de mensen achter je) en met een plotselinge stop ( remmen/ botsing) gaat alles naar voren. ( daarom moeten we ook gebogen met je handen op je schoot zitten) ( put your head between your knees and kiss your ass goodbye) zo dus.. Hoop dat t n beetje duidelijk is. Hoewel die stewardess t fout had met de stoel ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Utrecht
11 jaar geleden
Flessen rollen wat makkelijker dan een tas en kunnen kapot vallen. Waarschijnlijk daarom.
Dus onder de stoel, de stoel vóór je. De tas kán je niet onder je eigen stoel schuiven want daar zit een beugel die dat tegen houd. De enige vrije ruimte is voorwaards.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
reken op een afstand van 2 meter als je dan een fles johnny walker op je hoofd krijgt kan je mss nooit meer walken ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vallende tas is net zo gevaarlijk.
Waarschijnlijk on ruimte te besparen. Het is zo berekend dat iedereen een tas van een bepaald firmaat kan meenemen. Als je een extra tasje hebt, zoals drank, vragen ze of je het onder de stoel voor je wilt plaatsen, tussen je benen in. Als je met een budget maatschappij vliegt moet je ook vaak je koffertje (handbaggage) onder je stoel doen, zo vol is het soms. Het heeft m.i. niet met veiligheid te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft de maatschappij liever geen kleine spullen in de bagagebak die er makkelijk uit kunnen vallen of was er geen ruimte meer in de bagagebak en moest het daarom onder de stoel voor je. Voor zover ik weet heeft elke stoel een stang onder de zitting (Underseat Baggage Restraining Bars) die ervoor zorgt dat je spullen (als ze niet te klein zijn) niet naar voren kunnen schieten als er hard geremd moet worden. Als deze stang er niet zit mag je er geen bagage plaatsen tenminste zo is het bij een 737.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lijkt me logisch .Bij een "luchtzak " kan de klep hiervan openschieten en kunnen de flessen eruitvallen .
De mogelijke gevolgen laten zich raden .
Sommige kasten kiepen zelfs een beetje naar beneden wanneer ze worden geopend.