Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kg handbagage mag je meenemen?

Hallo! Ik ben een meid van 19 en ik ga met vriendinnen naar Marmaris over 3 weken. Wij hebben op de site van Transavia gezien dat we 10 kg aan handbagage mochten meenemen. Nou is het zo, wij hebben de vakantie geboekt via Xtravel. Daar op de site staat dat de regels zijn aangescherpt en maar 5 kg mag meenemen. Wij willen graag weten hoeveel kg handbagage je mag meenemen, aangezien wij hebben gemaild naar Transavia en Xtravel, maar geen reactie kregen. Iemand ervaring met zo'n situatie? Ik hoor het graag!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
blijft wel raar die handbagage, en zijn mensen die ik op een afstand op 150 kg inschat. zelf weeg ik 74 kg en dan mag je allebei 10 kg mee nemen, terwijl het persoonlijke verschil meer dan 70 kg is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Als je rechtstreeks bij Transavia boekt, dan gelden hun regels. Als je via een andere organisatie hebt geboekt, Xtravel in jouw geval, dan kunnen andere regels gelden. Je moet je dus houden aan de eisen die Xtravel stelt.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Volgens mij is dit precies goed, dus die minnen snap ik niet (kunnen die minnaars een uitleg geven ?). +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens +1
5 kilo is standaard. Volgens mij kun je wel meer meenemen als je bij betaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vlieg wel vaker met Transavia, en mijn hand bagage is meestal zo rond de 10 kg. maar ik boek dan direct bij Transavia en niet via een reisorganisatie, naar mijn weten is het maximum nog steeds 10 kg. moet ik er wel even bij vertellen dat ik me handbagage nog nooit hoefde te laten wegen.

Toegevoegd na 11 minuten:
op de site van transavia:
Heeft u niet rechtstreeks bij transavia.com geboekt maar via een andere organisatie of website, bijvoorbeeld vliegtickets.nl of Arke, raadpleeg dan de bagagevoorwaarden van deze aanbieder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je de tıckets van Xtravel hebt geboekt, dan gelden alleen daar de regels van. dus huo het maar 5 kg. veel plezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geef hier letterlijk de tekst van Xtravel mee.
Dit is een copy van hun website.
Bagage

Op alle vluchten m.u.v. de Wizz Air-vluchten geldt een bagagevrijdom van 20 kg ruimbagage per persoon. Tevens mag je 5 kg aan handbagage meenemen met de maximale afmetingen van 55x35x25 cm. Wij raden je dringend aan om je hier ook aan te houden, want indien het totale gewicht van jouw bagage wordt overschreden wordt bij incheck een overbagagetarief gehanteert (ca. € 10,- per kilo per enkele reis, zie de site van de betreffende luchtvaartmaatschappij). Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd. Bovendien mogen bagagestukken nooit zwaarder wegen dan 32 kg per stuk.

Let op! Vanaf 1 november 2011 gelden er nieuwe aangescherpte regels met betrekking tot de ruim- en handbagage voor alle vluchten van Transavia. Elke passagier mag 1 stuk handbagage van 5 kg meenemen. Dit is inclusief laptop, foto- en filmapparatuur. Daarnaast is 1 jas of draagtas met goederen gekocht op de luchthaven na de security controle/douane toegestaan.
Daarnaast mag elke passagier 1 stuk ruimbagage meenemen. De kosten voor een extra koffer bedragen € 10,- per koffer per enkele reis. Voor elke kilo overbagage wordt daarnaast € 10,- per kilo per enkele reis in rekening gebracht. Voor kinderen onder de 2 jaar heb je een bagagevrijdom van 10 kg inclusief kinderwagen/buggy. De bagage van kinderen onder de 2 jaar dien je te verdelen over jouw eigen ruimbagage. Voor hen heb je geen recht op een eigen koffer.

Bij Wizz Air zijn er afwijkende regels betreffende de bagage. Wizz Air hanteerd de volgende regels:
- 1 stuk handbagage van 55x40x20 max 10kg
- 1 stuk ingecheckte bagage van max 32kg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als dit niet meer duidelijk is? Mooi antwoord heb er zelf ook nog iets nieuws van geleerd. Dikke +1
bamibal
11 jaar geleden
Wizz Air is geen Transavia....
bamibal
11 jaar geleden
O, Transavia staat er ook bij. + dus!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding