Hoe ziet de banensector voor piloten er uit komende 4jaar?

Ik vraag me af hoe de banensector er voor ligt komende 4 jaar. Wordt het voor de luchtvaartindustrie beter of gaat het nog slechter worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nou dat antwoord is niet heel moeilijk. De luchtvaart gaat door de hoge brandstofprijzen helemaal niet goed. Bij Air France verdwijnen 5000 banen. Salaris wordt ingeleverd in sommige airlines en de concurentie wordt steeds groter. Daardoor moeten de werknemers meer productie gaan leveren. meer productie leveren betekent natuurlijk dat ze dan niet weer nieuwe piloten gaan aannemen en opleiden. Maar dat verschilt van land tot land. Je zou nu bijv. Eerder een baan kunnen krijgen bij een economisch groeiende airline, dan bij bijv. air France. Groei zal nooit stoppen want er gaan uiteraard ook piloten met pensioen en junior piloten stromen dan natuurlijk door. Dus ook dan hebje personeel nodig als bedrijf. Plus het feit dat een airline niet non stop met dezelfde vloot kan vliegen, zal het ook vliegtuigen kopen. vliegtuig= werkgelegenheid, dus personeel. Maar vergeet niet dat dit probleem al iets van jaren is en dat er ook veel piloten al ' aangenomen' zijn en op een wachtlijst staan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker niet. Een luchtmachtiloot is op zich al vrij oud dus duurder voor een ( . Binnen 15 jaar met pensioen etc) En daar komt nog bij dat een luchtmacht piloot per definitie niet een hele goede piloot is, E hebben hele andere ( agressievere) vliegtechnieken.
Het probleem is dat je je eigen opleiding betaalt en zolang er iemand wil betalen nemen ze mensen aan voor de opleiding maar werk is er echt amper. Vorig jaar hebben heel veel piloten geen werk gehad, ze konden het gewone grondwerk gaan doen als ze dat wilden. Omdat ze dus maar door gaan met opleiden is piloot willen worden het begin van het einde: eerst heel veel geld betalen voor de opleiding en dan geen werk hebben maar wel vlieguren MOETEN maken (waar doe je dat?).

Geen goed vooruitzicht dus.