kan ik een vergoeding krijgen omdat KLM mijn vliegticket heeft omgeboekt?

Ik kreeg 6 dagen geleden een mail van KLM dat zij mijn vliegticket hebben omgeboekt.. In de mail staat dat het vluchtschema is gewijzigd en dat ik nu 3 dagen later vertrek op mijn terug reis.. Kan ik een vergoeding krijgen voor de gemaakte kosten voor 3 dagen extra hotelkosten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoop dat je er wat aan hebt.
Utrecht
11 jaar geleden
Ik zou nog eens contact opnemen met de KLM (of het reisbureau waar e hebt geboekt). Een paar uur later is nog redelijk. Drie dagen later lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Antwoorden (3)

Heeft de luchtvaartmaatschappij je een week voor de aanvang van de vlucht je op de hoogte gesteld dat de vlucht wordt geannuleerd dan heb je geen recht op compensatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is niet zozeer vertraagd, maar moet nu gewoon 3 dagen langer blijven.. Hier heb ik niet om gevraagd en dit kost me veel extra kosten..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt niet vertraagd, maar wel geannuleerd. De maatschappij heeft jou op tijd op de hoogte gebracht. Je kunt ook afzien van de reis of zelf iets anders kiezen.
U bent omgeboekt als u bent aangekomen op uw bestemming met een ander vluchtnummer, een andere luchtvaartmaatschappij en/of via een andere route dan aangegeven op uw boekingbevestiging of ticket.

AIs uw vlucht is omgeboekt dan heeft u recht op de volgende schadevergoeding:

€ 250 voor alle vluchten tot en met 1500 km;
€ 400 voor alle vluchten binnen de EU van meer dan 1500 km;
€ 400 voor alle vluchten buiten de EU tussen 1500 en 3500 km;
€ 600 voor alle andere vluchten.

Bereken uw schadevergoeding en vul snel de datum en het vluchtnummer van uw vertraagde vlucht in.

Kijk dus even bij eu claim hoe het zit met jou vlucht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou eerst gewoon de reis maken (als je dat toch al van plan bent) en achteraf (indien mogelijk) claimen. Als het je binnen 7 dagen voor het vertrek van de terugvlucht is medegedeeld dan ziet het er goed voor je uit. Wel alle gegevens bewaren zoals tickets, boarding passes, etc.
Met de website van bijvoorbeeld ticketclaim kan je eenvoudig nagaan wat de mogelijkheden zijn. Bij de KLM
beginnen dit soort zaken zo langzamerhand schering en inslag te worden. Ook als je geen recht zou hebben op een vergoeding dan nog kan je, op het moment van het doorgeven van de wijziging, bezwaar maken en proberen een vergoeding voor extra kosten te krijgen. Bij mij is dat een keer gelukt (zelfs zonder bescheiden van extra kosten te hoeven overleggen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit soort acties kun je alleen doen als de wijziging plaats vindt tijdens je reis, niet als het vooraf is medegedeeld. Dan heb je geen poot om op te staan. Je kunt er zelf voor kiezen of je cancelt de reis en eist je geld terug of je neemt er genoegen mee en reist toch. Deze keuze maak je zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De actie om alsnog gecompenseerd te worden van een latere terugkeer van de reis (wat me tevoren buiten de termijn van 7 dagen was medegedeeld) heb ik achteraf ondernomen. Door de KLM vinden dit soort wijzigingen meestal plaats omdat vluchten gecombineerd worden en beperken de kosten van de KLM. De klant moet dan wel extra kosten maken. Een tegemoetkoming van de KLM vind ik daarom zo gek nog niet. Dat ze me schadeloos hebben gesteld zal wel coulance van de KLM zijn geweest, maar toch. Niet geschoten, altijd mis.