Ja hoor, zeker als jij die als hulpmiddel nodig hebt is dat geen probleem. Ik kom ook ieder jaar zonder problemen met mijn geleidestok door de douane het vliegtuig in. De stok moet wel apart gescand worden, daarvoor moet je hem wel even los laten, maar het personeel helpt je, indien nodig naar je stok, op het punt waar hij de scanner weer uitkomt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een wandelstok kun je weer uitvouwen en vervolgens als slagwapen gebruiken. Op http://www.schiphol.nl/web/file?uuid=fd78a257-c11f-42bc-8ebf-9275574688eb&owner=ff403b84-362f-4b5f-b04e-dd65dd356421 wordt genoemd als verboden bagage: Knuppels en stokken, zoals houten stokken, gummiknuppels en wapenstokken
Dus lijkt mij dat die wandelstok niet geoorloofd is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je trouwens de wandelstok nodig hebt (en dus niet in je gewone bagage kan doen), kun je aangeven bij de controle dat je hem nodig hebt en dan zullen ze in de praktijk niet moeilijk doen. Maar officieel zou het dus niet mogen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geef nooit aan dat ik een geleidestok bij me heb en heb hier nooit problemen mee gehad, ik wordt altijd toegelaten met stok, terwijl mijn stok ook als slagwapen gebruikt kan worden, buiten de stok, bevat deze ook een zware bol, waar het tastwieltje in zit. Ik denk dus dat ook een wandelstok geen enkel probleem zal zijn. Ook blinden kunnen goed meppen met hun stok :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schiphol heeft het op hun lijst van verboden zaken over "stompe voorwerpen waarmee geslagen kan worden", daar valt lijkt mij ook een wandelstok onder. Dat jij nooit problemen hebt gehad met je geleidestok zegt niet zoveel, officieel mag het niet.
Het antwoord op de vraag lijkt me dan ook "Nee".