Het vliegtuig vliegt op 12000 m. hoog, daar is het vaak -40 graden en hij vliegt 800tot 1000 km. per uur, voordat je kop uit het vliegtuig is, is hij er waarschijnlijk al af, zo ook je armen en benen.
De rest bevriest binnen seconden.
Nee laat de deur maar dicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Simpel, weet jij deze dan te gebruiken?

En dan spring je, land je in zee heb je nog een zwemvest nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat geen enkele zin zou hebben, zonder training in het gebruik is een veilige sprong maken met een parachute nog niet zo eenvoudig.

Daarbij komt dat springen vanuit de meeste toestellen ofwel onmogelijk is ofwel gelijk staat aan zelfmoord.

Kortom het zou alleen onnodige ruimte in beslag nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat niet economisch is. Hoe lichter het vliegtuig, hoe meer mensen en/of vracht er in mee kan.
Anders zou je ticket toch aanzienlijk duurder gaan worden.

En dan nog buiten het feit dat een lijnvliegtuig veel te hard vliegt voor een normale afsprong. De meeste zouden bewusteloos raken en alsnog op de grond dood neer vallen. Ook weten de meesten niet hoe een parachute werkt, ook voor hen zou die dan niet helpen.
Tevens is het nog zo, mocht er al wat mis zijn dat je er gebruik van moet maken, het vliegtuig 9 van de 10 keer al te laag bij de grond is om een fatsoenlijke sprong te kunnen maken. Je zou dan alsnog met te hoge snelheid op de grond vallen met groot risico om dood te gaan.

nee het is alleen maar onpraktisch in vele opzichten. Maar vooral in de prijs. En dat is vaak het enige waar naar gekeken wordt.

Owja niet onbelangrijk, het IS al het veiligste soort vervoer ter wereld, dus waarom zou je het nog veiliger maken?? Ook hier weer, kosten tegenover baten.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast bovenstaande antwoorden stort een vliegtuig meestal pas neer bij de landing, dus op dit soort momenten heeft een parachute geen zin.

Andere momenten dat een vliegtuig neerstort is bij extreem noodweer, ook op zo'n moment wil je niet met een parachute het vliegtuig verlaten.

Dus de momenten dat een parachute bruikbaar is zijn zo minimaal dat dat niet opweegt tegen het meenemen van die extra bagage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je deze nodig hebt is het vaak per direct, en heb je niet de tijd om dit allemaal om te gespen. Jij kan in het gangpad staan maar die naast je zit dus niet, dus heeft deze geen geledenheid om deze om te doen. Als je klaar bent en ga je springen gaat je parachute niet open want in paniek weet je niet meer hoe te handelen en dan nog het landen dat doe je ook niet zo maar. Daar heb je een een training voor nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het aantrekken van een parachute is niet gemakkelijk. Je moet je benen op de juiste manier door een aantal riemen steken. Zittend in een vliegtuigstoel lukt dat zeker niet. En ook zonder die belemmering is het voor iemand die dat nog nooit gedaan heeft een hele puzzel. Riempjes vastmaken en afstellen. Je wil je chute immers niet kwijtraken, en ook niet gelyncht worden. Reken erop dat je na het springen direct flauwvalt door de paniek (had ik in ieder geval wel). Kom je op tijd bij en weet je de chute te openen, dan is er nog een redelijke kans dat de touwen in elkaar zitten, waardoor de chute niet mooi open gaat. Het is niet zo moeilijk om die touwen los te krijgen, maar je moet wel even weten hoe. En wie niet heeft geleerd hoe te landen breekt al zijn botten (alhoewel er ook verhalen zijn van mensen die niks braken doordat ze bewusteloos en dus ontspannen waren). Al met al geef ik je meer kans dat je de noodlanding overleeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stej je voor, je vliegtuig zit in de problemen je rukt de parachute onder de stoel vandaan en dan naar de deur
je opent hem en springt,.... plets je beland in de stroom van de moter en wordt vermalen
ok je mist hem op een haartje na ,..je stikt omdat je te hoog er uit bent gesprongen.
je breekt armen en benen omdat je er met te hoge snelheid uit bent gesprongen
de kans dat je levend op de grond aankomt is nihil

Stel nu iemand met vliegangst rukt de parachute onder de stoel vandaan en weet ondanks tegenwerking van het personeel de deur open te krijgen of dat kan is maar de vraag
geweldadige decompressie volgt vele schade en gewonden/doden

Het risico is te groot en onuitvoerbaar in grote jets.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand, echt helemaal niemand krijgt de deur open, als het vliegtuig in de lucht is. Alleen vlak na de start of vlak voor de landing is het drukverschil binnen/buiten zo gering, dat het zou kunnen.
Zie je 100 mensen tegelijk de parachute omdoen,in een panieksituatie,en dan nog proberen allemaal tegelijk bij de uitgang te komen om proberen te springen.
dat wordt ene grote chaos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het in zo goed als alle gevallen waarin een parachute bruikbaar is veiliger is om te blijven zitten dan er uit te spingen.