Hoe werkt de nummering van gates?

Op een plattegrond heb ik gezien dat sommige gatenummers worden over geslagen. Bijvoorbeeld D1 en daarna meteen D3. Ook zag ik dat sommige gates, twee gatenummers hebben. Misschien heeft dat iets met Schengen te maken? Hoe werkt dat nou precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat ligt aan welke pier je het hebt.
De pieren B,C,E,F,G hebben maar 1 lange poot.
Daar loopt aan de noordkant de oneven gates en aan de zuidkant de even gates.

Bij ene dubbele gate kan je zowel vanaf de terminal erin als vanaf de beneden verdieping.

De D is wat lastiger daar deze de vorm van een Y heeft en wat minder logisch is.
Ook voor ons als personeel want de wegen naar de zijkanten lopen door elkaar onder de terminal zodat je moet opletten aan de goede kant uit te komen.

Basis= Even Zuid Oneven Noord.

SOMS::: zit is er een nummer tussen zoals op de E pier evenkant Dan ga je van ik meen E6 naar E 18
Dat heeft met uitbreidings gedachtes van jaren terug te maken.