Waarom lozen vliegtuigen af en toe brandstof ?

Ik bedoel, kunnen ze niet iets anders verzinnen. Het is al duur genoeg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (3)

Alleen bij intercontinentale vluchten gebeurt dat soms. En dan enkel in geval van nood. Die vliegtuigen moeten zo veel kerosine meedragen dat hun startgewicht hoger ligt dan het maximale landingsgewicht.” De maximale hoeveelheid kerosine die een Boeing 747 kan meenemen, zo’n 200.000 liter, weegt evenveel als het toestel zelf zonder kerosine. „Dat levert normaliter geen problemen op bij de landing omdat de kerosine in de tanks tijdens de vlucht wordt verbrand. Het gewicht van het vliegtuig neemt dus sterk af voordat het op de eindbestemming arriveert. Maar mocht het vliegtuig onverhoopt moeten landen voordat er veel kerosine is verbrand, dan is het veiliger om te lozen”

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is moeilijk om met zo'n zware vliegtuig te landen. En om de veiligheid te garanderen lozen ze brandstof. Alles wat een crash verhindert is okay.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bron is: Evert van Zwol, president van de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers, Klopt het niet wat hij zegt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt niet uit of het intercontinentale vlucht is het gaat puur om het maximale landingsgewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bumpy je snapt het punt niet. Bij mijn toevoeging staat dit duidelijk omschreven toch?
Puur gewicht. Als ze net zijn opgestegen en ze moet door een reden direct weer landen, dan zijn ze meestal te zwaar om nog te landen.

Daarom moet er geloosd worden, Het kan niet anders of je gaat mensen lozen??

Lijk me niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de brandstof die is getankt nodig is om de vlucht naar de bestemming te volbrengen. Als echter blijkt dat door een technische storing het vliegtuig terug moet naar het vertrekpunt, zal het met al die brandstof te zwaar zijn voor een veilige landing. Droppen dus, vandaar......