Ze zouden je af kunnen wijzen. In elk geval als je bij de luchtmacht aangeeft dat je het heb lig je meteen uit de selectie. Verder is het net wat de luchtvaartmatschappij eist. bij sommigen mag het niet en bij andere wel. Wat sommigen ook wel eens doen is het verzwijgen. Het is niet helemaal eerlijk maar als je je opleiding haalt en wordt aangenomen zou je het gewoon kunnen doen maar dat licht er net aan wat je wil. En waar een wil is is een weg :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Frimu2
9 jaar geleden
Staat er bij de vraag , luchtmacht, of luchtvaartmaatschappij ?.
De vraag is of je piloot kan worden? Niet of je als piloot aangenomen kan worden...... De investering voor de opleiding is wellicht moeilijker rond te krijgen! En een baan vinden wellicht kansloos, ......Maar een chesna piloot is uiteindelijk ook een piloot !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
*Cessna, De ene heeft wat strengere eisen dan de andere en ik weet niet wat hij wil gaan doen dus ik geef beide opties gewoon aan. En voor een cessna heb je een brevet nodig en voor een brevet heb je vervolgens weer toetsen en eisen nodig dus dan kom je alsnog bij het probleem of dyslexie wel of niet mag.

Andere antwoorden (1)

De onlangs overleden astronaut ( Raket Piloot). ;-) Wubbo Ockels leed ook aan Dyslectie. Dus in theorie is het mogelijk. Wel ligt het aan de vorm , de sterkte en relevantie.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wubo ockels was geen piloot, maar ging mee als payload specialist.. Maar wel een goed voorbeeld dat je met dislectie wel het e.e.a. kan bereiken.
Frimu2
9 jaar geleden
Vandaar de knipoog....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Astronaut is iets heel anders dan piloot
Frimu2
9 jaar geleden
Ja ,... een niveau hoger !